Strindberg och Sveriges äldsta universitet...

I morgon gäller det. I morgon är det Uppsala som gäller för min del - Sveriges äldsta universitet. Jag ska på introduktion på Litteraturvetenskapliga institutionen i morgon förmiddag, men än så länge har jag lyckats hålla tillbaka paniken. Uppsala är stort på något sätt.

Strindberg läste vid Uppsala. Förvisso bara en halv termin, men tillräckligt länge för att han skulle komma att avsky det och skriva nid-texter om universitetslivet. Det känns spännande att läsa vid samma läroverk som Strindberg. Jag fick dock höra av en vän att Uppsalas brats vaskar skumpa i lokalerna som Strindberg vistades i. Det tog på något sätt udden lite av min rädsla.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0