Lilla, lilla Anders i den stora, stora världen...

...Jag sitter på skolbiblioteket och betraktar människorna runtomkring mig. Det är ganska intressant att se alla människor som är djupt försjunkna i sina böcker eller i samtal. Själv sitter jag ensam för att fördriva tid. Vi ska ha gruppmöte 14:15.

Jag skulle egentligen varit på Kåren och träffat en person angående mina problem med Förskingringskassan och CSN, men hon är hemma och vårdar sitt sjuka barn idag. Det var inte så kul att komma på att jag kastat mig på cykeln och stressat som en tok ner till campus utan att behöva göra det egentligen. Jag ska ju som sagt inte träffa min grupp förrän om knappt två timmar.

Förlåt mig för mina sporadiska inlägg. Nolletiden är intensiv och att samtidigt flytta in och bosätta sig i en ny lägenhet i en ny stad och anstränga de små grå för att bäst lyckas med studierna tar på krafterna och lämnar inte så mycket bloggartid över.

I helgen hade vi maskerad i en liten lokal i Tybble. Alla i vår sektion skulle klä ut sig på temat nationaliteter. Alltifrån indianer och cowboys till fransyskor och geishor var där. Själv var jag Don Corleone, den italiensk-amerikanska maffiabossen från gudfadernfilmerna. Det var skoj.

När folk lämnade Tybble drog jag, Älskling och min nyvunna klasskompis Karro upp till Bärseback och fortsatte festandet. Vi träffade Piggy när vi kom till Publikum. Hon är rolig.

Vår uppgif i skolan till den här veckan går ut på att vi ska skriva fyra berättelser, tre lite kortare och en lite längre. Alla ska handla om samma händelse och på torsdag ska vi hålla ett av de lite kortare talen inför våra grupper och samtidigt bli inspelade på video. Tanken är att vi sen ska få feedback och att vi även ska kunna analysera våra tal. Jag tycker att det verkar rätt så roligt faktiskt.

Jag har även ett bröllopstal att skriva och träna på den här veckan. Min morbror och hans sambo gifter sig nämligen på lördag, och det faller sig ganska naturligt att jag då vill säga ett par ord om honom och lyckönska de nygifta. Jag måste bara komma på hur jag vill formulera mig.

I eftermiddag ska vi läsa upp våra lite kortare tal för varandra och analysera om något kan göras bättre, vad som var bra etcetera. Nu tänker jag bara sitta här nån timme till ungefär innan jag går och köper mig en kaffe och rör mig bort mot gruppens träffpunkt. Kanske att jag börjar lite smått på bröllpstalet.

Kommentarer
Postat av: Josefine svarar

ÄLSKLING! I MISS UUUUUU!! <3

2009-09-07 @ 15:38:20
URL: http://inhercloset.blogg.se/
Postat av: Cat

Tack Anders. Det är så jävla svårt och samtidigt finns det så få människor som förstår. Och vad ska man säga? Vem orkar lyssna när man om och om igen tjatar om hur ont det gör?



Hoppas att det går bra för er i Örebro.



Kram

2009-09-09 @ 22:01:40
URL: http://sagofe.blogspot.com
Postat av: Piggy

Of course i'm funny :P

Hoppas allt är bra med dig!

2009-09-10 @ 15:18:22

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0