Första "riktiga" dagen...

...Idag har jag varit på min första föreläsning och således blivit av med min "akademiska oskuld". Det var intressant och väldigt informativt. Vääääääääldigt informativt. Det var mycket som skulle klämmas in under de där timmarna och jag har fått anteckna för brinnande livet. Alltifrån vilka typsnitt som ska användas till inlämningsuppgifterna till hur man loggar in i studentportalen, där man får all information via webben.

Efter lektionen cyklade jag
till ÖB och köpte mig en stor fin cykelkorg till den fina lilla cykeln som jag och Älskling köpte igår. Jag var också duktig och köpte cykellysen och tandkräm. Fan vad jag är duktig.

När detta var avklarat var det dags att fort som fan bege sig tillbaka till skolan. Igår var det möte med studenttidningen Lösnummer och idag var det möte på Radio Campus. Det känns så skönt att kunna engagera sig i saker som man kan kombinera med studierna; retorikprogrammet kommer ju att tvinga mig både att tala och att skriva. Därför tror jag att det kommer att bli förbannat roligt att arbeta med de här grejerna. Skulle det inte funka så får jag skippa radion och bara hjälpa till där på "konsultbasis", men det hoppas jag att jag inte behöver.

Ikväll var det dags för nya nolle-aktiviteter och nu var det speed-dating som stod på schemat. En hel massa personer från Kulinfo, vår sektion, var samlade i en stor sal och fick sitta mitt emot varandra och berätta lite om sig själva. Det som komplicerade det hela var att man var tvungen att byta plats en gång i minuten, så det var inte några uttömmande konversationer precis. "Hej, var kommer du ifrån?". Jag var helt galet trött eftersom jag inför speed-datingen varit tvungen att cykla hem till hundarna, ta ut dem och åka tillbaka, så jag orkade nog egentligen inte lära mig mycket om någon alls.

När det var slut
gick vi till en pizzeria i närheten och drack ett par öl tillsammans med några andra glada studenter och ett par trevliga faddrar.

Jag vet att jag skriver ganska kortfattat och tråkigt just nu, men jag är alldeles för upptagen med att komma in i studentlivet; lägenheten måste bli färdig, vi måste komma in i studierna, jag måste få min studentlitteratur och jag måste se till att få mina CSN-pengar - bland annat.

Nu är jag trött som en bebis och ska sova. Älskling ligger redan här bredvid och snusar i kudden, så det är nog dags snart. En uppryckning av bloggen lovas så fort jag kommit in i lunken lite bättre. Lite bilder också kanske...
Nattinufsan!

Kommentarer
Postat av: Cat

Vad seg du är då... Här har man varit igång med pluggandet 1,5 vecka nu :p

2009-09-02 @ 06:57:12
URL: http://sagofe.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0