Vilken slöfock...

...Jag har inte gjort något vettigt alls idag (om inte sova räknas som en vettig sysselsättning) eftersom jag inte lyckades somna förrän vid fyra i morse. Nu har jag legat och grisat mig i sängen halva dagen för att klara mig undan huvudvärk och andra jobbiga saker som också är effekten man får när man är jättetrött, så nu vet jag inte om jag kommer kunna somna i natt. Och imorrn är ju en viktig dag!

Först ska jag på möte med en arbetsförmedlare så att jag äntligen kan få bli inskriven i det nya system för ungdomar som borgarna valt att kalla för jobbgarantin, om jag förtstått allting rätt, och sedan ska jag till Kolmårdens djurpark på arbtetsintervju för att se om jag är rätt man för arbetet som linbanevakt. Dit ska jag, förrutom betyg och goda vitsord ta med mig någonting som ska symbolisera djurparken för mig. Den har varit en liten nöt att knäcka men jag tror att jag får till det rätt så bra. Det är inte en banan till Enzo.


Kanske blir det jag som får släppa in och ut folk ur de här vagnarna?


När jag vaknade nu såg jag att jag hade fått post från Smartguy.dk som jag köpt mina kläder ifrån så det kommer med största sannolikhet upp bilder på dem om jag orkar lägga upp något när jag kommer hem från träningen ikväll. Dessutom hade jag fått det orange kuvertet såg jag. Mina premiepensionsfonder backade med ca 800 pix förra året men jag tyckte inte att det var så farligt. Jämfört med vad jag tjänar på att inte ligga i "sjunde apan" i det långa loppet så är det bara en våt fis i havet.


Kuvertet vi älskar att hata...


Jag minns den gamla Transcom-tiden med Le-Pierre och hur vi satt och sålde premiepensionsfondförvaltning (försök att säga det utan att ha tungan rätt i mun) till arga tanter och lata gubbar. För att lära oss det jobbet lite fortare så tyckte vi nämligen att det var roligt att börja flytta på ppm-pengarna själva och s.a.s. tävla mot fondförvaltaren vi representerade (och mot varandra naturligtvis). Det börjar bli dags att flytta på pengarna igen nån dag när man orkar (betungande ansvar/framtid/bla,bla,bla...) men idag känner jag inte för det. Nu ska jag ner på stan.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0