Marsmänniskor och Venusianer...

...Jag förstår inte hur jag lyckas men på något sätt så har jag en magisk förmåga att förmedla en massa saker som jag själv inte förstod att jag diskuterade (s.k. meta-budskap) förrän dessa budskap når den mottagare som jag för tillfället pratar med. Av någon underlig anledning pekar mina egna fallstudier på att kvinnor i större utsträckning oftast är bättre än män på att läsa dessa underliggande meningar som man (tydligen) säger utan att behöva säga dem själv.

Många är de kvinnor som på direkten kopplar att påståenden som "En sån där tröja tror jag att du också skulle klä i..." naturligtvis betyder att alla andra kläder i deras garderober är gamla trasor och att man tycker att de ser ut som bagladys i nuläget. Och visst är det klart att man tycker det. Visst önskar man såklart att de skulle proppa sig fulla med botox, silikon, collagen och andra tillsatser eftersom det ju är dessa attribut som gör en till den människa man är idag. Och naturligtvis är det så.


Jag kanske är ett UFO i alla fall?


Jag menar, visst vill väl alla tillhöra Stureplansmaffian och supa skallen i bitar med nya snygga människor varje dag i veckan, träffa andra som har det där "lilla extra" på communitys som beautifulpeople.se och ständigt och jämt få den där bekräftelsen man får genom att vara den hetaste och ballaste personen i rummet varje gång, liksom? Är det inte så? Eller är det bara så att jag har en förmåga att uttrycka mig klumpigt så att jag lämnar utrymme för att det jag säger ska kunna misstolkas när jag pratar med folk? Kan det helt enkelt vara så att jag inte menar att förmedla dessa meta-budskap men att de ändå dyker upp utan att jag vill det? Jag kanske måste köpa Män är från Mars - Kvinnor är från Venus i alla fall?

(Bara för att undvika att jag misstolkas igen så vill jag klargöra att den här texten faktiskt är tänkt att vara  en ursäkt - om än kanske en lite udda sådan - och att den inte är skriven för att vara ett påhopp på dig av något slag; särskilt inte idag på den internationella kvinnodagen.)



Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0