Skapa ditt eget facebook (om du nu känner för det)...

...Jag satt och slösurfade på DN i godan ro och snubblade över en artikel med rubriken "Skapa ditt eget Facebook - gratis" som handlade om sidan Ning.com, "en webbtjänst där det är nästan lika enkelt att starta ett socialt nätverk som att öppna en ny blogg." och berättade om en kille som startat upp "sitt eget facebook" för entreprenörer. Och det är väl jättebra för den som vill det.


Är detta spiken i kistan för sidor som Facebook? Jag skulle inte tro det...

Frågan jag ställer mig är varför man nu skulle känna för att göra det när det redan går inflation på communtiymarknaden? Öppna ett nytt community för en liten sluten grupp med människor alltså som då måste marknadsföras och administreras av dig själv. Det övergår min fattningsförmåga faktiskt. Vill man skapa något helt eget börjar man ju från noll liksom så man kan skaffa sig en egen stil på sidan. Som jag har förstått det verkar Ning-sidorna inte direkt snygga heller. Men smaken är ju som baken, som de säger...




Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0