Hej, hej! Hallå, Dagboken!

Var det inte så Bert skrev i början av varje dagboksinlägg en gång i tiden?

Idag är det Internationella Hjälpa-Le-Pierre-Dagen som arrangerades i Prag första gången 1945 för att hjälpa Nationernas Förbund (som senare blev FN) att introducera Marshall-planen för de fattiga stackars tjeckerna. Eller inte. Däremot ska min dag vigas åt att hjälpa Le-Pierre med att frakta och transportera hans möbler och andra ägodelar från punkt A) (hans gamla lägenhet) till punkt B) (villan som han ska flytta in i tillsammans med fru och barn).

Det ska bli intressant att se hur mycket jag orkar att lyfta och bära eftersom jag ju bara är inne på min tredje dag av min VLCD-kur. Det ska också bli intressant att se om jag har så pass mycket diciplin att inte fresta mig genom att smaka på lunchen som de andra skulle bli bjudna på när det blir dags för den, utan istället vackert sätta mig och blanda till två pulversoppor att dricka i shakern.

Nu har jag inte tid att tjafsa mer men jag skickar lite bilder då och då så att du har koll på vad jag gör även om jag inte kommer att ha tid att skriva på ett par timmar. Ciao!


Breakfast!


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0