Fika med Fredrik och Åbackarna...

...Jag har varit nyttig idag och jag kommer att vara ännu nyttigare under kvällen. Jag har under eftermiddagen träffat min gamla studiekamrat Fredrik och tagit en fika (och eftersom jag gick upp så sent så åt jag även frukost på caféet) vilket var väldigt trevligt. Vi satt och diskuterade religion kontra vetenskap som ju är det som jag haft fokus på de senaste veckorna vilket var intressant. Fredrik är en av de där 50/50-agnostikerna som, i motsats till mig, ändå tycker att religion åstadkommer mycket bra saker också och att religionsutövarnas uppfattningar därigenom ändå är värda att tas på allvar.

Eftersom jag hade svårt att koncentrera mig på diskussionen där vi satt i den dåligt ventilerade lokalen så bestämde vi oss för att ta en promenad runt Åbackarna som nog är Norrköpings finaste promenadstråk. Det var väldigt uppfriskande att vara ute i den friska luften även om solen lyste med sin frånvaro idag. Det var ändå skönt att promenera i vårluften och förhoppningsvis gjorde vi väl av med några kalorier också.


Såhär vackert kan Norrköping vara om man promenerar runt Åbackarna...


För att toppa av denna nyttiga dag ska jag och Älskling gå till gymet och pumpa lite. En halvtimme på CT-maskinen, lite fria vikter för att sedan avsluta med en timmes Qigong, som ju verkar avslappnande, trots att det kan förpassas till den kategori jag väljer att kalla flummeri. Det verkar vara inriktat på stretch och avslappning men om instruktören skulle få för sig att börja pladdra om gudar eller annat dravel skulle jag gå därifrån. Jag har bara provat att gå på det här en gång tidigare men det verkar vara rätt så skönt att stå där och ägna en timme åt stretching och balansövningar. Dessutom verkar det inte vara mycket flummigare än de röst och rörelse-kurser jag gick på gymnasiet där vi ju också fick öva andningsteknik och göra avslappningsövningar.

Jag såg förresten att Wacko-Jackos konsertdatum är spikade och frågar mig själv om jag verkligen skulle vara beredd att punga ut med mina surt förvärvade slantar för att se den lilla fattiga svarte pojken, som slutade som världens vitaste rika kvinna, stå och mima och dansa på en scen i London. Det känns faktiskt inte som att det vore värt det längre. Allt efter History-turnéen har ju varit skit så varför skulle den här världsturnéen vara undantaget som bekräftar regeln. Avdankade storstjärnor gör en bara besviken och jag känner inte för att krossa illusionen runt ännu ett idolobjekt, vars musikaliska storhet jag respekterat sedan barnsben, som den värdelösa Mötley Crüe-konserten -07 i Globen. Det känns både ovärdigt och pinsamt.


Världens rikaste vita kvinna?




Kommentarer
Postat av: Anonym

Norrköping? Fan min ÄLSKLING är ju därifrån...!!!! Brukar vara där ett par gånger i kvartalet. Vore kul att ta en fika eller en äl någon gång. :)



Vad det gäller religion så kan man inte annat än att säga att mycket gott kommer från religionen. "Normala" religiösa människor är ju oftast väldigt vänliga och omtänksamma människor. Det handlar ju trots allt om att leva ett bra liv. Annars kommer man ju för fan i helvete inte till himmelen.

2009-03-12 @ 17:18:40
Postat av: Fagel

Och med att ta en äl menar jag natuligtvis att vi delar på en leverpastejsmacka... Eller en öl.

2009-03-12 @ 17:19:21
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0