Avslutning på dag tre...

Idag har jag varit flyttgubbe åt Le-Pierre, hurtbulle på långpromenad och hundfrisör. Allt på bara ~400kcal. Klart jag är lite seg. Jag tror att dagen naturligtvis varit enklare om jag inte varit på kuren men jag är ändå förvånad över hur fort det verkar ha gått med att ställa om sig från normal till ketos (bränna fett-tillståndet).

Min frukost var en påse soppa och två stora koppar kaffe innan jag drog till flyttlasset (sammanlagt ~105kcal), lunchen bestod av en "Meal bar" som också kom från Naturdiet (den innehåller lika många kalorier som två påsar pulver dvs ~210kcal). När det sen var dags att äta middag dröjde det en bra stund innan min hunger ville infinna sig, något som skiljer dag tre från de andra dagarna nämnvärt. Jag saknar däremot att ha något att tugga på så jag kollade upp vilka grönsaker vi hade i kyl och frys innan jag kontrollerade vad de innehöll på viktkoll.se. Min middag blev 5-6 körsbärstomater, 300gr spenat och 150gr broccoli (sammanlagt ~80-90kcal). Jag hade tänkt att äta det plus en soppa (jag tar två soppor till lunch och till middag) men jag var inte hungrig. Att Älskling inte ville sympatisera genom att äta soppa utan istället ville ha snabbmat gjorde inte att jag blev mer motiverad till att äta pulver trots att hon inte köpte något och att jag därför slapp matoset (till skillnad från igår då hon käkade donkenmat).

Därför landar alltså dagens totti orfrivilligt på ~395-401kcal vilket absolut är i underkant (jag bör få i mig ~600kcal/dag enligt Naturdiet men rekommendationerna varierar lite beroende på vilket märke det är som säljer kuren) men jag har ändå inte känt mig extra hungrig och faktiskt inte heller mycket tröttare än igår, och de där fjuttiga kalorierna jag missade kan jag nog klara mig utan trots allt om jag inte upprepar det. Jag gör alltså framsteg redan efter en knapp helg!

Kommentarer
Postat av: Jasmin

sv; självklart kollar jag in din blogg igen, den är bra! :)

2009-03-29 @ 10:45:18
URL: http://dressage.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0