Angående högskoleprovet...

Aftonhoran aftonbladet ger olika tips om hur man ska göra för att få 2.0 och för att få högskoleprovet att bli en mer angenäm upplevelse och hur man ska bete sig när man skriver prov (helt ärligt?!!). Ni kunde inte ha satsat på att lyssna bättre i skolan och fixat betygen då istället? Hur svårt hade det varit att komma på lektionerna och att skriva något prov då och då? Det är inte en särskilt avancerad handling att köra en vända på komvux heller istället för att ta nån slags latmansväg ut ur problemet och hamna i någon särbehandlingshög och kvoteras in genom att stjäla platser för oss som verkligen förtjänar dem om ni frågar mig. Tyck gärna att jag är grisig om du vill. Jag tycker inte att det är bra att det reserveras extra platser för dig helt enkelt för att du stjäl platser från de som pluggat hårt (även om resultaten av provet inte drabbar mig själv) och förtjänar platsen bättre. Jag vet att det här bara är en backup för att säkra chanserna att komma in för många men jag bryr mig inte nämnvärt. Platstjuv som platstjuv. Och så till sist de "stackare" som nekas att göra provet för att de inte anmält sig i tid(naaaaaw! stackajs dem *lessen i ögat-smiley*). FÖR ATT DE INTE ANMÄLT SIG I TID!!!!! Kan man vara mer dum än att klaga över att man själv och ingen annan än man själv inte kommit ihåg att göra en så enkel sak som att höra av sig och säga att man vill skriva provet har man nog ingenting att göra på högskolan. Det finns tillräckligt med puckon i Sverige ändå utan att de ska behöva trängas på högskolorna på dina och mina skattepengar.


Det är skönt att slippa bry sig om ett inkvoteringsprov och att kunna sova extra länge istället för att vara högskolornas motsvarigheter till Onkel Tom enligt mig...

Själv ska jag sova extra länge
och tänka på hur skönt det är att slippa att behöva sitta och tramsa i en skolbänk hela dagen och hur bra det är att komma in på vad man vill ändå (bra slutbetyg is the shit!). Lycka till! Det lär ni behöva.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0