3 are working with magic numbers...

...Jag pratade just med 3's kundtjänst om mina konstiga fakturor och passade då på att ställa lite frågor om min kommande iPhone, eftersom det kommer att faktureras en del från den gamla prisplanen och en del från den nya.

Det som framkom (som den snälla och trevliga tjejen i butiken loooovade inte skulle ske) var att jag kommer att vara tvungen att betala av min gamla mobil tills bindningstiden går ut på den i slutet av november + de 50 spänn jag ska betala för iPhonen. I butik blev jag lovad att det inte skulle ske, utan att jag först skulle betala av mina 69kr/månaden för den gamla mobilen fram till det gamla brytdatumet i slutet av november för att därefter börja betala 50kr/månad för min iPhone (jag frågade till och med en extra gång för att vara på den säkra sidan). Ok, 50 spänn är inte mycket, men här är det tamigfan en principsak. Min månadsfaktura kommer alltså att ligga på 499kr/månad i samtalspott+69kr/månad för den gamla mobilen+49kr/månad för min nya fina iPhone.


Jag frågade kundtjänst om det var vanligt att butikspersonalen blåser sina kunder men det ville hon inte svara på.

Visst har jag råd att betala de där 4 månaderna också, men jag blir sur när jag blir felinformerad av söta, trevliga kassa biträden <---(avsiktlig särskrivning) som lovar en sak när det egentligen förhåller sig på ett annat sätt.

Jag vill också berätta att bindningstiden på försäkringen är på 12 månader och att den antagligen omfattar exakt samma saker som er hemförsäkring (skillnaden är att 3:s försäkring fortsätter gälla även om ett år och att ni även då kan få ut en sprillans ny mobil om något händer medan de flesta försäkringsbolag bara betalar ut hälften av mobilens värde ett år efter att du köpt den pga att marknadsvärdet sjunkit). Jag lyckades (efter mycket krångel bör det tilläggas) få min beställning av försäkringen annullerad efter att ha nämnt ordet "konsumentverket" ett par gånger. Det kanske även bör tilläggas att jag har en av de mest omfattande försäkringar som if har att erbjuda.
3
are definately working with some magic numbers...


PointShop.se

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0