Twitter kommer att förstöra mitt liv...

...Jag känner det på mig. Ju mer jag ser desto mer fastnar jag.

Jag hittade ett program förut idag som heter Tweet Deck. Det gör att man har stenkoll på vad som händer i twitter-världen och är man bloggtorsk som jag så blir man nog twitterknarkare efter första inlägget. Det är hur kul som helst!

Jag har suttit och twittrat hela dagen och försökt att sätta mig in i hur det hela fungerar och jag måste säga att ju mer jag ser desto mer fastnar jag. Med program som Tweet Deck kan man hålla koll på alltifrån sina vänners statusuppdateringar på Facebook och såklart alla sina vänners twittringar, men också vad folk ute i twittervärlden skriver genom att man skriver in de ord eller fraser som man själv vill bevaka.


Såhär ser det ut på datorskärmen med tweet deck. Det är inte svårt att bli twitter-torsk...

Om man inte känner för att installera det här proffsiga programmet så kan man ju alltid sms:a in sina twittringar istället, men när man sitter vid datorn känns det här helt överlägset trots att programmet bara är en beta än så länge. Det har aldrig varit lättare att komma i kontakt med nya läsare eller att hitta nya bloggar att följa. Det går inte att förneka. Man fastnar efter sin första twittring.

Och nu ska jag twittra igen.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0