Fika i parken...

...Efter att jag avslutat dagens lektion på Adecco så gick jag hem i rask takt och kokade mig lite kaffe, gjorde en macka och skar upp grönsaker (två morötter och lite paprika) och la i en påse. När jag var klar med det så tog jag och stoppade ner min laptop och Den själviska genen i en väska tillsammans med en filt och sen gick jag och Spiken ner till Vasaparken.

Jag hade egentligen tänkt att jag och Älskling skulle ta en liten vår-picknick i parken tillsammans med våra håriga små bebisar, men jag skickade ett sms till henne utan att få något svar. När jag ringde upp henne en stund senare så var hon redan uppe vid Halvars glasskiosk tillsammans med sin mamma och fikade så nån promenad ner till parken hade hon ingen lust att företa sig. Så där satt jag och Spiken ensamma och övergivna och drack kaffe och käkade paprika i vårsolen.

Medan jag satt och bläddrade i min bok (det var lite för soligt för att ta upp datorn) så kom Oi-Oi förbi med två kompisar och en liten hund. Eftersom jag inte sett henne (Oi-Oi) på länge så tvingade jag dem naturligtvis att hålla mig sällskap och käka lite grönsaker med mig och min lilla vovve. Det var trevligt. Spiken och den andra hunden kom rätt så bra överens faktiskt. Jag brukar inte låta honom hälsa på andra hundar men eftersom den andra hunden var en lugn liten tik och hennes matte hade så bra koll på henne så gjorde jag ett litet undantag. Först tyckte Spiken att hon var lite läskig eftersom hon var större än han själv men efter en halv minut eller så gick han fram och nosade henne i baken.

Nu sitter jag hemma och funderar på om mitt trådlösa internet räcker hela vägen ner till bänken och bordet nere på gården. Det är roligare att blogga utomhus en dag som idag, som idag, som idag skulle jag tro. Jag får se om jag knallar ner och provar om en stund.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0