Äntligen blev det vilopaus i Bregottfabriken...

...Nu när hundarna ligger och sover middag får jag passa på att blogga. Det är inte lätt att hinna med att göra det också när man ska hålla koll på den lilla tjejen som springer runt och är vildare än tåget samtidigt som jag måste hinna med Spiken också så inte han känner sig utanför. Det är mycket att göra. Jag hämtade bland annat ut en enorm säck med käk till Arwen som Älskling köpte igår när hon var på Arken (djuraffären här runt hörnet).

Älskling är på jobbet just nu
och hon slutar inte förrän halv fem så jag ska vara dagisfröken åt de här två i ca fyra timmar till. När hon kommer hem sen så ska vi tvätta. Om man ska vara riktigt petig (och det måste man väl få vara?) så skulle vi faktiskt ha tvättat i morse också men eftersom ingen av oss kände för att gå upp vid kvart i sju när klockan ringde så vi bestämde oss för att bara använda det sena passet som vi också bokat in. Mellanpasset struntade vi i att boka eftersom jag har fullt upp ändå med de här två illbattingarna.

Ikväll skulle vi egentligen ha ätit lite middag med morfar också men nu när vi hoppade morgonpasset så kommer vi ha ganska mycket tvätt att fippla med så jag tänkte att vi kunde ta en middag med honom lite senare i nästa vecka om han vill det. Jag försökte få tag på honom men kom bara till telefonsvarare så jag talade in ett meddelande och bad honom att ringa när han lyssnat av det.

PUH! Man kanske skulle passa på att ta sig en liten tupplur själv nu när det för en gångs skull är lugnt i huset? Jag har ställt klockan på ett så att jag kan väcka Arwen och ge henne lunch. Vi får se hur det blir med den saken...

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0