Om tentaångest och annat skoj...

...Nu är den första fasen över. Nu kan det bara bli värre.

Första tentan klarades av i morse och jag tror, ta mig tusan, att det gick bra. Ganska bra i alla fall. Några frågor lyckades jag inte svara på, men eftersom gränsen för godkänt låg vid 60 av 100 möjliga poäng tror jag att jag kniper det ändå. Det får vi se om nån vecka eller två när den är rättad.

Det var en god idé att stiga upp så pass tidigt som vi gjorde i morse, jag och Simon, (jag vaknade vid halv sex och steg upp och väckte Simon vid tio i) eftersom det gav oss lite extra tid att gå igenom det vi lärt oss en sista gång och förhöra varandra lite kort innan det var dags att sätta oss. Vi inledde med tenta-special-kaffe (några extra skopor, kort och gott), farligkorv och stekta ägg innan vi satte igång och sen begav vi oss ner till campus.

Väl inne i skrivsalen satt väl inte allt det där som vi gått igenom när vi pluggat under den här veckan, men mycket gjorde det. Nästan mer än jag trodde skulle sitta. Det var väl nån fråga som man kom på svaret på precis efter att man lämnat in, men jag tror nästan att det alltid är så när man skriver prov i något man nyss lärt sig. Jag har i alla fall en rätt så positiv känsla för jag tror att jag lyckats knipa många poäng, bland annat på glosdelarna. Det kändes som att jag hade ganska många rätt.

Det jag tror kan bli vårt fall är att vi inte läst två av de böcker som ingick i kurslitteraturen. De har varit slut på förlag och har inte gått att få tag på, vare sig på universitetsbiblioteket eller via webben. En av de böckerna kom med posten idag(!) märkte jag när vi kom hem efter tentan. Tack som fan Lycknis............NOT!


Min nya jättefina luvtröja...

 

Jag har förresten köpt en jättefin t-shirt till Älskling idag, en till mig och en luvtröja till mig själv. De pryds alla av vår sektions logotyp och är otroligt vackra. 50 spänn per t-shirt och en hundring för luvtröjan är faktiskt inte särskilt dyrt heller, även om man är en liten fattig student...

Just nu ligger vi bara och slappar, Simon och jag. Han vid sin dator och jag vid min. Om en halvtimme eller så blir det systemet och ikväll ska vi prova vin hemma hos Jennifer. Älskling måste ju få lite studiero när hon ska plugga till sin tenta som hon har imorrn.

 


Simon i sitt esse...


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0