Chinese babies and propaganda...

Ibland när jag besöker Youtube lyckas jag att hitta guldkornen. Att jag fann den den här gamla härliga reklamfilmen beror på att min vän Fraggelberg, som nu är tillbaka efter en lång stunds bloggfrånvaro, (känns skönt att du är med oss igen, Fragglis. Jag trodde att du gått och dött.) slängde upp en massa anti-drog-reklamfilmer på sin blogg och påminde mig om att dutuben faktiskt finns där för mitt ädla nöjes skull. Så lite om reklamen då.

Det här är en reklamfilm för Jell-o
som spelats in nån gång i tv:s tidiga historia nån gång på 50-talet (innan de flesta, Jimmie Åkesson undantagen, insåg att det faktiskt är pinsamt dåligt att vara rasist och att männisor har samma värde oavsett kön eller hudfärg fram tills dess att de visat att de är idioter om de nu är det) och jag hyser rätt mycket tvivel på att något liknande skulle visas på tv idag.  Reklamen är som sagt för efterrätt av märket Jell-o och den balanserar ganska så mycket på gränsen till rasism precis som det står i beskrivningen på Youtube (även om jag personligen anser att den faktiskt är en rolig karikartyr), så om du är kines har du i alla fall fått ett varningens ord ifrån mig nu. Jag tar inget ansvar för det som sägs i reklamen, men jag tvivlar faktiskt på att du är så trångsynt att du tar illa upp. Humor är humor och den som inte kan skämta om allt, och då menar jag verkligen allt, tillhör den där tråkiga persontypen som inte har på min fina(?!) lilla blogg att göra. Titta och njut.


Chinese baby love new glape Jell-o...

Förresten,
Fragglis, så missade du den här anti-drogreklamen:


This is your brain on drugs...

Idag ska jag ut till Svärtinge för att fira Älsklings morfar som har fyllt år så det dröjer kanske med uppdatering ifall jag inte smsar nån liten bild eller så. Bara så du är beredd på det...

Kommentarer
Postat av: Cat

Or GLAPE! :-D



Den där gravida mannen på bilden... Är det en riktigt gravid man eller är det också en som inte tagit bort sina kvinnliga könsdelar?

2009-05-30 @ 11:07:02
URL: http://sagofe.blogspot.com
Postat av: Fagel

Ha ha ha ha.... Black laspbelly... Pool chineese baby... jag dööööör!!!!! Eller jag menar, det där var väldigt okänsligt gjort... ;)



Kul att vara tillbaka. Blev minst sagt förvånad när jag såg att jag hade ett gäng träffar idag. Trodde i min enfald att ryktet spridit sig så fort men sen såg jag att du länkat mig och insåg att det var därför träffarna kom. Dock inte mig emot, alltid lika glad att bli länkad.



Var i din hemstad förra veckan och spanade efter under promenaden runt "vad det nu var för något" men utan resultat. Var så taggad att få springa fram till dig och skrika. DET ÄR JAG!!!! SVENSSON!!! (Jag är inte så bra på spontana möten så jag är helt säker på att det hade blivit SVENSSON istället för FRAGGELBERG!!!!) Spana in bloggen om ett gäng minuter. Kommer ha ett kontra inlägg till ditt ovan. ;)

2009-05-30 @ 22:27:08
URL: http://fraggelberg.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0