Liggande stolen... Och jävla singstar!

...Det var inte nyligen som jag satte mig ner och såg över mina kunskaper inom matematikens mer komplexa begreppsvärld. Derivator, Pyttes sats och areor och kubik, hur mycket vätska som ryms i en cylinder - och "liggande stolen".



Antagligen hade jag nog inte gjort det heller om jag inte, på något mystiskt sätt blivit indragen i en matematisk diskussion med Älsklings väninna över msn.

Anledningen till detta är naturligtvis att jag lånar hennes dator medans hon nu ligger och sover. I och med detta lånade jag tydligen hennes msn-kontakter också eftersom jag inte märkte att hon var inloggad förrän hon fick ett meddelande från sin väninna.

"Du är ju ganska smart, eller hur?" stod det i meddelandet. Jag svarade henne att Älskling ligger och sover och då blev jag istället tillfrågad om hjälp.

Det är nämligen så att väninnan läser matte a på komvux och behövde hjälp med detta, ganska komplexa, matematiska hjälpmedel. Problemet är bara att jag själv gick ut matte a på gymnasiet med ett, om vi ska ta i i underkant, "svagt" G och ett IG på komvux i b-kursen. Det löste sig dock smidigt efter att ha friskat upp minnet via wikipedia och jag lyckades, inte bara komma ihåg själv, utan även förmedla delar av denna kunskap till en annan människa. Det var dock inte jag som lärde henne helt och hållet. Hon försvann nämligen iväg i telefon en halvtimme och blev guidad där av någon också, men när hon kom tillbaka till msn kunde hon det i alla fall...

Nu funderar jag istället på om det är tillåtet att halal-slakta sina grannar eller inte - eller om man bara ska gå över och bryta sönder deras singstar dvd? Fast man vill ju inte vara någon "party pooper" heller...

Kommentarer
Postat av: Andreas Sjöström

Hahah, bryt av den ;)

2009-01-17 @ 21:32:57
URL: http://finest.se/sjostromer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0