Jobbsökaren...

Appropå budget-proppen som borgarna offentliggjort idag:

[Oppositionen:]
- Stackars Jobbsökaren.

[Mona Mygel:]
- Knappt har han en stund att vila,
- Ropar dom och hon får ila

[Maud Olofsson:]
- "Kom genast hit, kom genast hit"

[Hela riksdagen:]
- JOBBSÖKAREN!

[Jobbsökaren själv:]
...Varje dag vill jag arbeta;
jag vill jobba, jag vill streta.
Jobba hårt och bädda sängar
om det bara ger mig pengar.
Här jag letar efter jobben,
men oftast får jag nobben.
De kräver att jag letar tills jag blir alldeles virrig, darrig, stirrig.
Sluta klaga, dumma sosse!

[Anders Borg:]
- Ja, jobba på ni.
- Vet ni vad...?
- Jobbsökarna blir nog bara fler och fler.

[Oppositionen:]
- Va? Varför då?
- Vad vad det du sa?

[Anders Borg:]
- Ni ska få se.
- Dom fixar det nog.
- Med jobb, jobb och jobb
- Han har ju alltid sin jobbgaranti.

[Centerpartiet:]
- Öh, öh. Stakars Jobbsökaren

[Lars Ohly:]
- Hej, vi ska fixa till den!

[Mona Mygel:]
Vi ska rusta, vi ska klippa,
vi ska göra, ska vi tippa.
För den stora skattesmällen,
Vi kör med svenska modellen,

[Oppositionen:]
vi syr och klipper i den,
för nu är det på tiden,
Jobbsökarna i trupp
vill jobba på och ta sig upp;
det är förjävligt för vår lägsta sammhälsgrupp.

Sätt igång nu, skynda, ila
vi har inte tid att vila.
Anders Borg du får förklara,
Varför "vänta lite bara."?

[Fredrik Reinfeldt:]
- Anders Borg får sköta matten.

[Fredrik Reinfeldt:]
- Men jag vill sänka skatten.

[Mona Mygel:]
- Låt vår vänster fixa till det, ni har bara klantat till det.

[Oppositionen:]
Och i jobb ska dem gå ut nu innan kvällen.
Fredrik Reinfeldt står till svars för skattesmällen!


Kommentarer
Postat av: Cat

Hehe, den var kul.



Religion är en privatsak ja! Där var en sak jag helt glömde att skriva om, plus en hel del annat jag kom på nu. Någon gång kanske det blir ett till inlägg om religion.



Vad sägs om en promenad imorgon?

2009-04-15 @ 11:59:57
URL: http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0