Stockholm, Drottningholm och en allmänt bra dag (i bilder)...

...Dagen började bra.


Vid halvtolv-tiden väcktes jag av min kära faster och gjorde i ordning två goda mackor och en liten sallad. Det intogs tillsammans med ett glas färskpressad apelsinjuice och en stor mugg kaffe. Efter det fick jag arbeta lite i trädgården innan jag hoppade i duschen. Jag har inga bilder därifrån så du får helt enkelt fantisera om hur det såg ut.

Efter det begav vi oss ut till Drottningholms slott för att pick-nicka i parken därute. Det gjorde vi mycket när jag var barn, men det var säkert 15 år sen sist. Det är otroligt vackert där.


Kickan hade (hurtig som hon är) tagit med sig sina stavar och trivdes med att traska omkring i solen.


Vi gick på den stora grusgången ner mot vattnet med de stora häckarna på båda sidorna om oss. Jag kände dock att jag var tvungen att vända mig om och ta en bild på slottet också. Om jag orkat beskära den hade det blivit en riktig vykortsbild. Sen kom vi tillslut fram till vattnet. Jag lyckades ta en bild på två Kanada-gussar som strosade runt i gräset.



Den fina vägen gav mig ett bra fototillfälle. Lejonet är en gammal klassiker för mig. När jag var liten brukade jag leka ovanpå ryggen av det och sitta och rida medan Kickan, mamma och Farmor satt nedanför när vi käkade pannkakor. Det för mig osökt vidare till nästa bild. På den ser vi det härliga fikat som dukats upp åt oss på kanten. Det bjöds på kaffe och pannkakor med sylt som Kickan rullat och lagt i lådan på bilden. Riiiiktigt gott.


Se själv så nöjd jag är.


Trots det fina vädret var det inte många allt som befann sig just där vi var. Ett par änder visade upp sig och en barnfamilj tittade spänt på hur de trippade runt. Vi stötte på en kaja som jag döpte till Kaj (no shit?). När han gav sig av beslöt vi oss också för att lätta.



Vi satte oss i bilen för att åka hem.



Och naturligtvis var det broöppning just då. Det gav mig en möjlighet att fota den fina utsikten. Bilden blev däremot inte så bra tyvärr.


Nu sitter jag här i fåtöljen med middagsmat i magen. Ikväll bjöds jag på rökt lax och lite stuvad bladspenat, kokt potatis och ruccolasallad. Till det dracks det ett varsitt glas vitt vin. Mycket uppskattat och otroligt gott. Det är ingen ovanlighet när Kickan lagar mat.

Ikväll ska vi se den här filmen som även blev oscarsnominerad i flera kategorier.


Kommentarer
Postat av: Cat

Du verkar ha det helt underbart där uppe. Vilken härlig tant din faster verkar vara! Jag skulle också vilja komma bort ett tag, men jag har inga direkta platser att försvinna till.



Visste att du skulle säga att jag borde rösta på Piratpartiet! :-) Måste kolla upp mer om vad de vill, förutom det som har med internet att göra.



Kram

2009-05-21 @ 20:34:02
URL: http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/
Postat av: Josefine svarar

Vad duktig du är älskling, som har lärt dig skillnaden mellan kaja och kråka. ;)



Mysigt ni har det! Älskar dig!

2009-05-21 @ 22:06:49
URL: http://inhercloset.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0