Stackars unge...

...Folk är dumma i huvudet. Läs här så förstår du vad jag menar.

"– Vad blev det?” är ju den första frågan man får när man fått barn. Jag ville förbereda omgivningen eftersom jag inte ville diskutera vårt beslut direkt när Pop var nyfödd.

 

Men varför vill ni inte berätta om Pop är en pojke eller en flicka?

– Vi vill att Pop ska växa upp friare och slippa tvingas in i en bestämd könsmall från början, säger Nora.

– Så länge vi kan hålla Pops kön neutralt så slipper Pop att påverkas av hur människor bemöter en pojke eller en flicka. Kan jag skydda mitt barn ifrån att bli ­instoppat i ett fack, så vill jag göra det, säger Jonas."

 


Du får själv gissa om det är en hanne eller en tik.

 

Dessa kvasiintellektuella idioter som paraderar under den moderna feminismens banderoll gör mig mörkrädd. Alltid jämställda - på gott och ont.

"Det är taskigt att släppa ut sitt barn i världen med en lapp i ­pannan där det står rosa eller blå" säger mamman till tidningen. Men det är uppenbarligen mycket snällare att beröva ett barn sin identitet. Dessa genusvetenskapens korsriddare förstår inte hur mycket skada de gör för sitt barn, för sin omgivning och för debatten med sina "öppnade sinnen" och "nytänkande" idéer. Det är händelser som denna som avskräcker folk från att kalla sig för feminister och som får människor att rygga tillbaka när de hör någon använda det ordet för att beskriva sig själva eller någon annan. Radikalfeminism som den här historien berättar om är en vederstyggelse som inte hör hemma i ett modernt  upplyst samhälle utan någonting som bör förpassas till ett mörkt skrymsle i perifirin av det vi kallar vår moderna historia och aldrig mer se dagens ljus.


Man borde vara tvungen att genomgå ett intelligenstest och åtminstone ha en IQ över 70 för att få bli förälder.


Kommentarer
Postat av: Niclas

Svar: Du tycker jag har fel. Jag tycker du har fel.



Aladdin var en "saga". Man skulle lika gärna kunnat berätta denna historia som utspelandes på en planet X eller under en svunnen tid, typ Aladdin. Men när man placerar filmen i en verklig kontext skär det sig. Man får bestämma på vilket ben man ska stå. Sagan eller verkligheten.



Var syftet att berätta om Mumbais slum så vore verkligheten bättre att välja, då får man skära bort glittret. Var syftet att berätta om en sprakande och osannolik kärlekshistoria så kunde man ha gjort filmen helt och hållet till en saga.

2009-03-09 @ 09:10:31
URL: http://niclasbladfalt.blogg.se/
Postat av: Niclas

För övrigt bra inlägg om det stackars barnet Pop. Hoppas du också läst mitt inlägg på ämnet

2009-03-09 @ 09:10:58
URL: http://niclasbladfalt.blogg.se/
Postat av: Monika

Håller med!!

2009-03-09 @ 10:34:39
Postat av: Marcus

Sverige ar ett fantastiskt land!! Vi har sa lite problem i vart land sa att vi maste skapa nya. Som att det tydligen ar sa otroligt ojamlikt och frihetsberovande nar pojkar uppfostras och inte ses identiska med flickor. Nar jag berattar om ovanstaende for mina irlandska kollegor tror de jag skamtar: "Is that really a big problem in Sweden?". Kanske skulle dessa tva foraldrar sluta experimentera med sina egna barn och fokusera sina varlds-forbattrande samveten pa de verkliga problem som manskligheten tampas med! I-lands-problem x 1000...

2009-03-09 @ 15:14:51
Postat av: E

Tänk innan du öppnar käften: Att inte tvinga in barnet i en identitet är inte detsamma som att beröva det en identitet.

2009-03-09 @ 20:20:13
Postat av: Gagavai

Vad exakt är det som är radikalfeministiskt med dessa föräldrar?



feminism" rel="nofollow">http://en.wikipedia.org/wiki/Radicalfeminism

2009-03-09 @ 21:35:25
Postat av: M

Kanske bör man även genomgå ett intelligenstest och åtminstone ha 70 i IQ om man ska få skriva en blogg.

2009-03-11 @ 01:33:41

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0