Pontén kan verkligen göra min dag ibland...

...Listan över Henrik Ponténs mindre smarta uttalanden kanske inte kan göras lika lång som amerikas förre presidents men det här var ändå rätt så övermodigt. SvD kan rapportera hans åsikter om Pirate Bay-grabbarnas nya projekt Ipredator som ska lanseras omkring den 1 april när den integritetskränkande IPRED-lagstiftningen träder i kraft. DN har varit lite mer strategiska och har inte publicerat några uttalanden från den Antipiratbyråns mest kända lobbyist i sin artikel om samma sak.

I artikeln som publicerats i SvD kan vi läsa bland annat följande uttalande av Pontén:

"Jag vet inte hur många sådana jag hört talas om och alla har de försvunnit. Ofta är detta så bökigt att använda att folk tappar tålamodet, vilket är bra för oss.".


Och det är klart, om man tror att det räcker med att en antipirat laddar ner OneSwarm (som i och för sig är både buggigt och bökigt i nuläget), byter nyckel med en massa användare så att han får en omfattande lista och sen låter bli att ladda ner eller seeda för att knäcka nätverket så tycker man väl antagligen också att det är bökigt att hänga med i handlingen av Så ska det låta och är också antagligen upprörd över att Bosse Larsson inte längre är allsångsledare på Skansen, så det är inte konstigt att Pontén och de intressenter från hans egen generation tycker att det är klurigt med nya tjänster. Men det slutar inte här.


Pontén fortsätter att antyda hur klurigt det är med modern teknik i detta uttalande som får honom att stiga på min wall-of-fame av puckade uttalanden där vi även finner uttalanden som "Internet är en fluga." som Inez Usman kläckte och "När jag ser alla de där svältande barnen i Afrika på TV:n så vill jag bara gråta, jag menar, jag skulle gärna vilja vara så smal, men herregud, alla de där flugorna..." som yttrades av Mariah Carey eller skivbolagstypen som sa till Brian Epstein (Beatles manager) att "Four-groups are out." och bad honom att åka hem till Liverpool igen eftersom grabbarna ändå inte skulle klara sig (detta ska ha hänt efter Beatles första spelning i London). Pontén vill väl inte vara sämre utan kläcker ur sig följande bevingade citat:

"Det är bra att de lägger ner sin energi på den här typen av saker för de har alltid visat sig vara meningslösa."

Det ska bli intressant att få reda på hur vår gode Henrik (eller "Henka" som det ryktas att hans nära och kära säger) reagerar när han om ett par år inser att han, likt Inez Usman, i framtiden kommer att bli ihågkommen för dessa gyllene citat som visar hur bra den äldre generationen egentligen lyckas förutspå framtiden för internet och dess omkringtjänster. Visste du förresten att Antipiratbyrån faktiskt begått upphovsrättsbrott också?


Tagen med hela handen i kakburken...

Kommentarer
Postat av: eNKey

Fyfan, och han som snackar om att det är olagligt att ladda ner eller upp skiten. BULLSHIT! "Jag kollar inte hemsidan varje dag" så skulle säkert säga varje medlem i Antipiratbyrån om man skulle fråga dem. "Vi är ute efter dem som säljer piratkopior" ANOTHER BULLSHIT! Jag har aldrig sett någon som säljer PIRATKOPIOR, och om ni säger så, stå för sina ord då! Jaga dem som SÄLJER piratkopior, och inte dem som laddar upp eller ner det gratis!

2009-04-04 @ 22:43:57

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0