Nya förväntningar...

...Efter att ha varit på mitt första personliga möte med min jobbcoach kan jag faktiskt till min stora glädje meddela att hon verkligen är en riktig coach och inte, som jag tidigare trodde en "coach". Jocelyn, som hon heter, verkar verkligen kunna sitt jobb.


Tänk så glad man kan bli av att få chansen att träffa en arbetsgivare...

Jag sprang ju dit och var där halv tio i morse till det där mötet och det gick faktiskt helt över förväntan bra. Vi pratade om mina chanser att få ett jobb inom den närmsta framtiden och gick igenom de där frågorna som jag visade dig i måndags och hon tyckte faktiskt att det var roligt att se mina svar just eftersom de inte var standardsvaren som de flesta kadetter på jobbsökarkursen skriver för att de tror att Adecco vill höra dem istället för vad de verkligen anser om dem.

Vårt samtal flöt på rätt bra och mitt första intryck av Jocelyn var att det var en tjej med huvudet på skaft och en bra förmåga att entusiasmera folk. Och jag hade rätt.

När vi var klara med allt som vi skulle gå igenom frågade hon mig plötsligt om jag hade något för mig i eftermiddag eftersom en arbetsgivare som har ett logistikföretag i Åby skulle komma dit. Hon tyckte att jag skulle få chansen att träffa honom face-to-face och ge honom mitt CV personligen vilket jag tyckte lät som en ypperligt bra idé så nu har jag rättat till mitt CV efter Jocelyns instruktioner så att det ska se riktigt bra ut för de som ska titta på det.

Just nu sitter jag och skriver medan jag väntar på att de smutsiga tallrikarna som ligger i diskhon ska blötas upp så pass att smutsen går att diska bort och om en timme ungefär ska jag bege mig tillbaka till Adecco för att vara där i lite god tid så jag hinner förbereda mig lite. Det är en dygd att komma i tid och det ser alltid bra ut. Så nu får du önska mig lycka till och hoppas på att mina erfarenheter på mitt knappa lilla CV ska räcka till för att jag ska lyckas få det här lagerjobbet - det gör jag i alla fall.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0