Jag hade rätt i min prognos om dagen...

...Det skulle bli en skitdag. Det skrev jag redan i morse.

Dagen har inte gått som jag hoppats på utan snarare som jag förutspådde att den skulle göra. Att inte få någon sömn ger, åtminstone mig, fet jävla huvudvärk till att börja med, de två stora baljor med kaffe som jag hällde i mig gjorde mig illamående och som mos på tårtan fick jag nobben av ytterligare en arbetsgivare idag. Att jag står som reserv ifall någon av de som faktiskt blir erbjudna jobbet skulle tacka nej muntrar inte upp mig särskilt när jag vet att arbetsgivaren inte ens tagit sig tid att ringa mina referenser som jag angivit för att kolla upp vad jag är för en lirare eller hur jag har presterat tidigare.


Just nu känns det som att livet är skit och att muggapappret är slut...


Senare i eftermiddags upptäckte vi också att Spiken gjort illa en av sina framtassar och hade ett stort blodigt sår. Jag tror att jag kanske håller på att bli synsk, eventuellt till följd av min stundande blindhet (alla vet att när man blir av med ett sinne så förstärks de andra). Jag kanske ska ta jobb som siare istället och, likt den blinde Teresias, förkunna mina profetior till den som ids lyssna?

Du kan bli den förste som får ta del av mina spådomar ifall du skyndar dig. Om du skriver en kommentar till det här inlägget och ger mig din mailadress kan jag skicka mitt kontonummer till dig sen. Jag är, till skillnad från många andra siare, både prisvärd och träffsäker; jag tar bara 300 spänn för en spådom trots att jag vet att 500:- är den nu rådande taxan inom detta skrå efter att ha hört efter med Häxor och haggors fackförbund (mer känt som HHF) nu i eftermiddags.

Men, men. Även om livet för tillfället är skit och mitt muggapapper just nu är slut så vet jag att det alltid finns en ny rulle bortom horisonten. Nej, den metaforen var skitdålig, men du fattar nog ändå vad jag menar. Det är väl bara att bryta ihop och gå vidare.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0