Host, nys och Dawkins

...Allt i en salig kombination.

Jag har precis läst ut Illusionen om Gud som jag rekommenderat flera gånger. Jag vill än en gång lyfta fram vikten av en motpol till all religiös propaganda som både barn och vuxna indoktrinerats med från vaggan och jag tror att professor Dawkins bok är en första vaccinationsspruta mot det gift som religionen pumpar in i våra vener. Oerhört läsvärd och en enormt bra introduktion för den som har funderingar på vad det kan tänkas innebära att vara ateist och hur ett liv utan Gud kan tänkas att se ut för den som väljer att faktiskt se osannolikheterna i Gudshypotesen (precis som för rosa enhörningar och flygande spaghettimonster är det teoretiskt sett omöjigt att motbevisa Gud i dagsläget, men Han ter sig minst lika osannolik som dessa skapelser, om inte mer.) och att inte tro på den.

Nu borde Älskling vara på väg hem från jobbet också så snart är det dags att ställa sig och slava framför spisen igen. Ikväll blir det köttfärssås och spaghetti (mumma!).

Hur min förvandling till italiensk smörsångare förlöper uppdaterar jag dig om så fort något nytt händer. Att vi ska äta pasta ikväll, som ju är italienarnas favoriträtt kanske också är ett slags bevis i och för sig...?


Det kurrar i magen när jag tänker på pasta. Kan det vara ett tecken
på att jag håller på att förvandlas till Andrea Bocelli? Mystiken tätnar...


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0