Dumma frågor får dumma svar...

Eller nåt...

...I morse var jag på Adecco som är ett bemanningsföretag här i stan som ska coacha mig till ett nytt jobb nu när jag är med i jobbgarantin. So far, so good. Så i morse satt alltså jag och 20 ointresserade snorungar (varav en såg ut som en klon av Adam Tensta) och lyssnade på en presentation om hur detta stöd ska gå till. Något positivt alltså. Så vitt jag förstått nu behöver de sex veckor jag ska spendera där inte innebära att jag bara ska sitta och fila på mitt CV och lära mig att rita blommor på kuverten för att sticka ut hos de arbetsgivare jag söker jobb hos, utan det ska vara inriktat på individnivå vilket verkar bra. Nu kommer tramset.

Inför det första utvecklingssamtalet jag ska ha med min personliga "jobbcoach" ville Adecco ge mig en liten hemläxa. Jag fick ett åtta sidor långt papper med en massa frågor och olika ord att ringa in. Mycket givande. Eller nåt. Jag tänkte att du kanske är intresserad av att se vad jag svarat på de här frågorna så jag har här nedanför lagt in kopior av mina svar som jag ska lämna till min "jobbcoach" på onsdag. Vi kan säga att frågorna lite var av skiftande kvalitet.


Övningar som ska ge mig "bra återbäring" enligt Adecco...


Om man ska ringa in sina egenskaper så är det klart att det blir svårt. Det mesta stämmer ju in på en oftast, vissa saker mer, andra mindre, men nästan allt passar ju faktiskt in. På frågan jag skrivt nej på står det "Nej, jag är växelvarm.". Egenskapen var "kall". Ganska tam övning i mitt tycke.


Mina värderingar


*Observera att dessa egenskaper på intet sätt är rangordnade, utan endast nedtecknade utan inbördes ordning eller efter relevans (det gäller att vara tydlig för att inte missuppfattas).


Om jag blir tillfrågad vilka branscher jag skulle vilja jobba inom så svarar jag sanningsenligt...


Jag vet inte vad saker jag gillar att jobba med riktigt har med saken att göra i dagsläget; som dagens arbetsmarknad ser ut skulle jag käka pissoarpuckar om det gav mig en fast anställning...


Jag kan också trolla bort en femkrona och dra en kondom genom näsan. Ska jag skriva det?


Som sagt, dessa frågor var av ganska skiftande kvalitet som du kanske märker. Jag ber om ursäkt för att bildkvalitén kanske inte riktigt är "top notch" men jag ville slänga upp det här så du fick se det så fort som möjligt och såhär ser det ut när man inte har någon scanner hemma, tyvärr.

På vägen därifrån såg jag en tant i en bil vid ett av övergångsställena jag passerade. Hon såg precis ut som Richard Dawkins med världens fulaste stickade mössa där hon satt bakom ratten. Men efter en liten stunds tänkande kom jag på att Dawkins alltid cyklar när han ska någonstans i sina dokumentärfilmer och att han, mig veterligen, inte har någon fetisch för fula stickade mössor.

Nu är det bara att vänta på det där mötet och ska det bli intressant att se vad som händer på onsdag. Nu har vi i alla fall lite att prata om, "coachen" och jag...

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0