Du är jätteintressant men...

...Eftersom jag och Älskling flyttar till Örebro i höst finns det inte så särdeles många arbetsgivare som är intresserade av att anställa mig just nu. Intervjun jag var på idag var inget undantag. Jag träffade den personalansvarige på säljföretaget och vi kom bra överens men på grund av den stundande flytten (som ju står huggen i sten) kunde jag inte längre komma på tal för tjänsten här i stan, vilket jag såklart förstår. En nyanställning skulle kosta c.a. 200.000 första året med utbildningar på annan ort och hotellnätter inräknade och att då investera långsiktigt på någon som försvinner till hösten skulle nog inte vara hållbart för något företag tyvärr. Men har jag tur blir det ju sommarjobb på djurparken och det är det jag sätter mitt hopp till just nu.


"Tack, men nejtack!"  var vad jag fick höra när jag var på intervju idag igen...

Om några dagar börjar jag ju åtminstone på jobbgarantin så vi får väl se vad framtiden har att utvisa för mig när jag suttit och skrivit om mitt CV för 88:e gången...

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0