Städdagen fortsätter och jag slappar med hundarna...

...Vi håller fortfarande på (eller, nu är det väl mest Älskling som håller på) med städningen. Älskling städar och donar medan jag tar hand om hundarna, så ser dealen vi kom överens om förut ut. Disken har däremot fortfarande varit mitt arbete, men den är redan klar så just nu sitter jag faktiskt och tar det lugnt en stund. Hundarna vilar och Arwen kissade på golvet för 10 minuter sen, så nu behöver hon i alla fall inte rastas på en liten stund. Istället tar jag igen mig lite efter att ha diskat jordens jättelass med smutsdisk som nu står och torkar i väntan på att få plockas in i skåp och lådor.

Spiken och jag tränade "sitt" och "hälsa" med klickern för en stund sen. Han är jätteduktig så länge jag har godis i handen, men det är svårare att få honom att göra som jag vill när jag lägger undan påsen. Jag är dock rätt så övertygad om att det kommer klicka (haha!) för honom snart. Han är trots allt duktig för att vara åtta år, min lilla plutt.



Jag läste i DN att Amelia Andersdotter är på väg mot Bryssel vilket känns lite småbra, även om det i så fall är för att Lissabonfördraget går igenom. Det kan behövas lite ungt blod därnere.

Den 21-åriga Andersdotter skulle bli den yngsta Eu-parlamentarikern någonsin i så fall. Lite på samma sätt som när Gustav Fridolin blev den yngste riksdagsledamoten, fast med en kvinna istället för en fjunig kille med moppemustasch. Jag tvivlar dock på att hennes politiska bakgrund är lika gedigen som Fridolins.

Tjejen med
Per Gessles frisyr lär behöva torka lite bakom öronen innan hon lyckas driva igenom några hållbara förslag så jag är lite osäker på hur mycket hon egentligen kan åstadkomma därborta. Hursomhelst. Om det är någonstans hon kommer lyckas skaffa sig skinn på näsan så är det väl nere i parlamentet - jag bara hoppas på att det inte är på övriga piratpartisters eller våra anhängares bekostnad.


Är Per Gessle och Amelia Andersdotter samma person egentligen? Likheterna börjar och slutar väl med frisyren i och för sig, men ändå...

Kommentarer
Postat av: Cat

Woho, Anders is back! Jag älskar ditt gubbinlägg.

2009-06-14 @ 19:58:48
URL: http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/
Postat av: Jonesy

http://www.1000apor.se/blogs/alex/piratpartiet-fansen-har-hoert-av-sig-med-feedback-pa-min-artikel-intressanta-tankar-kloka



Vet inte om du redan sett det, men du brukar ju vanligtvis gilla debatter...

2009-06-15 @ 15:55:56
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0