Bert Karlsson: Släng ut Israel ur Schlagern

Bert Karlsson säger i Expressen att han tycker att Israel Borde förbjudas från att delta i årets Eurovisionsschlagerfestival på grund av kriget som just nu pågår för fullt i Gaza. Det väcker frågor hos mig.

Till att börja med undrar jag om han glömt bort skulden han själv har till Israel efter att han parafraserat deras bidrag till Eurovision Song Contest från 1987? Det var nämligen Datner och Kushnir's världshit Shir Habatlanim - mer känd som Hoppa Hulle här i Sverige, som herr Karlsson själv sjöng in en gång i tiden med sina Willis Boys.

Även om Berts version tyvärr lyser med sin frånvaro på de internationellt erkända mediasidorna youtube och google video så har jag lyckats hitta denna guldklimp genom att rota noggrant i arkivet. Håll tillgodo, mina damer och herrar!




Bert säger såhär angående Israelfrågan:
- Jag tror att Eurovisionen är viktig för Israel. Inte så att man avbryter kriget om man inte får vara med, men små gester kan påverka mer än man tror.

Jag tycker personligen att man borde bestraffa Israel genom att låta dem vara de enda som deltar i den där jävla schlagerskiten. Det vore att markera något.

(Förresten, såg ni att det var Kobi Oshrat som dirigerade orkestern iförd glassigaste solbrillorna när Shir Habatlanim framfördes?
Jajamen, den Kobi som hade Eurovisionsschlagerhiten Hallelujah som framfördes av gruppen A-Ba-Ni-Bi1979. :D)



Var får jag allt ifrån? xD

Kommentarer
Postat av: Mike

Kan inget annat än att hålla med.



Vi väntar nu på se vilka som ska ställas inför rätta för krigsbrott.



Annars är det bara börja bränna butikerna som säljer produkterna.

2009-01-16 @ 07:22:18

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0