Nostalgitripp på Myrorna igår...

...Du som följer Älsklings blogg kan väl inte ha missat att vi köpte köksmöbler på Myrorna igår? Det var inte det enda vi hittade.

Jag letade upp ett skåp med elprylar som såg lite intressanta ut och där låg också en hög med Playstation-spel som jag tittade lite närmare på. Jag har ju, som du kommer ihåg(?), fått låna ett första generationens Playstation av min kompis Pac Man som jag sitter och leker med när jag inte letar jobb. Tyvärr hade han inte så många spel när jag fick låna konsolen så nu tyckte jag att det var läge att leta efter lite fler när jag ändå var någonstans där det, med största sannolikhet, skulle finnas görbilligt.

20 kronor/spelet var priset jag fick ge för de här två så 40 kronor allt som allt.


Die Hard Trilogy var det första som fångade min blick

Det första som lockade mig var ett spel som jag spelade mycket när jag var liten. Jag märkte rätt fort när jag kom hem att Die Hard-trilogin forttfarande är roligt att spela.


BattleArena2 TOSHIKDEN - du får leta länge för att hitta en sämre Tekken rip-off

Det andra spelet som jag plockade hem tog jag mest för att det såg roligt ut på omslaget. Alltså av precis samma anledning som man köpte spel när man var liten. Det visade sig rätt snabbt när jag kommit hem att skiten inte alls var så roligt  med sina fyrkantiga små gubbar som inte alls var som Streetfighter eller Tekken, men eftersom det inte kostade mer än 20 riksdaler kanske jag kan göra någon liten hacka om jag kränger det på Blocket.

Min förmiddag går åt till tvätt idag.


Kommentarer
Postat av: Roliga webbspel-bloggen

Det var banne mig bra priser. Själv saknar jag Skärholmens loppmarknad, där kunde man hitta 20 år gamla tv-spel.

2009-02-21 @ 02:53:07
URL: http://roliga-webbspel.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0