Blizzard...

...Shit vilket snökaos!

Jag och Spiken var precis ute på morgonrundan och vi kunde lätt konstatera att snökaoset är ett faktum.

Jag kunde inte sova i natt så natten förflöt genom att sitta på internetforum och genom att kolla på Richard Dawkins-filmer. Om du inte vet vem han är så kan jag berätta att han är en av de mest ivriga humanisterna i hela världen. Han är nog en av de mest ivriga ateisterna i hela världen också skulle jag tro.

Hans serie The root of all evil? är bland det bästa jag sett, så den måste du helt enkelt titta på. Han åker från land till land och intervjuar och ifrågasätter de mest ivriga fundamentalister inom de abrahamitiska religionerna och det är helt underbart att se honom diskutera ämnet, då han helt uppenbart är mer insatt än dessa galenpannor. Man kan titta på honom en hel natt, som sagt.


Richard Dawkins intervjuar Ted Haggard

Se hela klippet, inse vilka galna fundamentalister det finns därute och skatta dig lycklig för att du inte tillhör någon av dessa galna sekter och att religion inte är något annat än verklighetsflykt.

Besök gärna också hans hemsida: http://richarddawkins.net/ och fördjupa dig i ämnet.

"if you want to do evil, science provides the most powerful weapons to do evil; but equally, if you want to do good, science puts into your hands the most powerful tools to do so."
- Richard Dawkins


Kommentarer
Postat av: Branko

Ted Haggard är homosexuell och narkoman <3

2009-02-11 @ 14:20:49

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0