Sommarförkylningar, KTV, bakgator, skola och sol...

Hej mina älsklingar!
Jag vet att jag varit lite långsam med att uppdatera er på vad som händer. Det händer så mycket hela tiden att om jag skrev allt till er skulle jag inte hinna uppleva det. Jag ska dock försöka att skriva lite oftare.
Nu har jag bara tre veckor kvar i detta paradis och jag inser hur mycket jag kommer att sakna Kina (och att jag definitivt kommer att åka hit och undervisa nästa sommar också).
Under den gångna veckan har jag hunnit dra på mig en retsam förkylning på grund av de snabba värmeväxlingarna mellan tropisk djungelhetta och arktisk kyla. Jag talar givetvis om Air Conditioning även denna gång. Detta helvetesinstrument som jag tidigare prisat till skyarna har jag nu utvecklat ett slags hat-kärleksförhållande till. Eftersom jag läst någonstans att whiskey ska vara ett bra botemedel mot förkylning försökte jag mig på en sådan kur när jag först märkte att jag blev sjuk, men det enda som det botade var min nykterhet. Jag är dock vid god vigör och håller min undervisning precis som planerat men har en irriterande hosta och är lite snorigare än vanligt (det är ingen fara med mig).
Mina lektioner går fantastiskt bra och vi har jätteskoj varje gång. Satan vilket schyst yrke att ha egentligen – få betalt för att leka två timmar per dag med ett gäng sköna grabbar. :)
Veckans höjdpunkter måste varit middagen hos Alexanders elev, där vi blev serverade traditionell kinesisk mat av hennes butler innan vi gick ut och sjöng karaoke på en KTV, som är ett slags populära karaokebarer där man hyr ett eget rum för sig själv och sina vänner som man sjunger karaoke och festar i. KTV var skoj, men det hade varit ännu roligare om det funnits fler engelskspråkiga låtar i karaokemaskinen (jag har nämligen lite svårt för att sjunga kanton-kinesiska slagdängor av artister som 王菲 eller 鄧麗君 om jag inte är berusad).
Hej mina älsklingar!

Jag vet att jag varit lite långsam med att uppdatera er på vad som händer. Det händer så mycket hela tiden att om jag skrev allt till er skulle jag inte hinna uppleva det. Jag ska dock försöka att skriva lite oftare.

Nu har jag bara tre veckor kvar i detta paradis och jag inser hur mycket jag kommer att sakna Kina (och att jag definitivt kommer att åka hit och undervisa nästa sommar också).

Under den gångna veckan har jag hunnit dra på mig en retsam förkylning på grund av de snabba värmeväxlingarna mellan tropisk djungelhetta och arktisk kyla. Jag talar givetvis om Air Conditioning även denna gång. Detta helvetesinstrument som jag tidigare prisat till skyarna har jag nu utvecklat ett slags hat-kärleksförhållande till. Eftersom jag läst någonstans att whiskey ska vara ett bra botemedel mot förkylning försökte jag mig på en sådan kur när jag först märkte att jag blev sjuk, men det enda som det botade var min nykterhet. Jag är dock vid god vigör och håller min undervisning precis som planerat men har en irriterande hosta och är lite snorigare än vanligt (det är ingen fara med mig).

Mina lektioner går fantastiskt bra och vi har jätteskoj varje gång. Satan vilket schyst yrke att ha egentligen – få betalt för att leka två timmar per dag med ett gäng sköna grabbar. :)

Veckans höjdpunkter måste varit middagen hos Alexanders elev, där vi blev serverade traditionell kinesisk mat av hennes butler innan vi gick ut och sjöng karaoke på en KTV, som är ett slags populära karaokebarer där man hyr ett eget rum för sig själv och sina vänner som man sjunger karaoke och festar i. KTV var skoj, men det hade varit ännu roligare om det funnits fler engelskspråkiga låtar i karaokemaskinen (jag har nämligen lite svårt för att sjunga kanton-kinesiska slagdängor av artister som 王菲 eller 鄧麗君 om jag inte är berusad).
En annan rolig upplevelse den här veckan var bakgatorna i en del av stan vi innan inte hade besökt som Alex tog mig till. Tänk er Norrköpingskarnevalen på crack så börjar ni närma er. Butiker och marknadsstånd överallt!

I övrigt flyter allting på. Jag gör mina läxor till distanskurserna och planerar lektioner till mina elever. Om det är någon av er som har förslag på lektionstema så får ni jättegärna maila till mig! Det skulle definitivt uppskattas.

Dagens finaste komplimang måste för övrigt kommit från en av mina elever. Vi pratade om "best moments in our lives" och Sam svarar på frågan: "The best moment of my life? That must have been when I met teacher Andrew.". Kan man bli annat än rörd? <3

Ta hand om er alla och ta på er varma kläder. Morfar skvallrade om att det var 15° och regnigt och jag vill inte att ni blir sjuka (jag kan för övrigt upplysa er om att här är det 34 grader i skuggan och gassande sol. :D).

Kommentarer
Postat av: Pierre Jacobsen

"Morfar skvallrade om att det var 15° och regnigt och jag vill inte att ni blir sjuka (jag kan för övrigt upplysa er om att här är det 34 grader i skuggan och gassande sol. :D)."



haha, ditt as... hoppas du får solsting din jävel XP

2010-08-18 @ 13:51:24

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0