Höstmys i trädgården...

...Eftersom det var eftermiddagssol idag passade jag på att sätta mig på vår lilla uteplats och plugga lite. Tentan är den 1 oktober och det börjar bli dags att försöka memorera alla grekiska och latinska ord. Memória är en viktig del inför en tenta såväl som inför ett tal.

Jag har bestämt mig för att ta tag i mitt pluggande ordentligt, och igår när jag och Älskling var inne i stan passade jag på att köpa en bok om hur man förbättrar sin studieteknik. Än så länge har jag anammat ett av tipsen, nämligen att planera in studietid i min kalender. Jag tror att om jag bestämmer mig för att plugga ett visst antal timmar varje dag, skriver in mina aktiviteter (inklusive ledig tid) och ser till att genomföra det jag planerat, så kommer jag att lära mig mer och få ut mer av mina lånade pengar. Jag är säker på att det kommer att bli enklare om jag bara vänjer mig vid att arbeta självständigt på den tid jag har bestämt.

Ikväll var det Borat som fick stå för midagsunderhållningen...


Ikväll var det Simon, vår inneboende, som bjöd på middag. Ikväll blev vi serverade kycklingfiléer, klyftpotatis och en supergod sallad som, bland annat, innehöll både äpple och vindruvor. Till middagen avnjöt vi Borat - the movie, klassikern från 2006 av komikern Sasha Baron Cohen.

Nu slappar vi bara och det börjar väl snart bli dags att lägga sig. Det är ju en dag i morgon också. Gud vad jag känner mig gammal när jag skriver sånt här.

 


Kommentarer
Postat av: Jonesy

"Klassikern från 2006"? Hahahaha!

2009-09-19 @ 08:26:00
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/
Postat av: Cat

Smart det där med att planera in studietid.



Jag får försöka ta mig råd att åka till Örebro och hälsa på. Har inte en aning om hur man tar sig dit, hur lång tid det tar och vad det kostar bara. Och så får du ju lova att höra av dig när ni kommer tillbaka "hem" och hälsar på också.



Kram

2009-09-19 @ 10:26:48
URL: http://sagofe.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0