Det är mörkt...

...Solen vill inte längre göra oss sällskap. Bara några få timmar om dagen får vi känna värmen från dess strålar. Det är kallt. Det är mörkt. Det kallas vinter.

Snön kom tidigt i år, eller är det kanske bara Örebro? Små kristaller som seglar ner över hustaken. Fast inte ikväll. Ikväll regnar det. Det är kallt. Det är mörkt. Det är regn. Det är helt enkelt fördjävligt.

Jag ligger i min och Älsklings säng och tänker på de olika årstiderna. Jag tycker om vintern, men jag gillar inte regnet. Vinterkyla och regn passar dåligt ihop. Jag älskar sommar men jag föredrar hösten. Färgernas fyverkeri som tvingar sig på en varje gång man går förbi ett träd och snygga ytterkläder; cardigans, överrock och handskar. Det är svårt att ha på sig sånt på sommaren och under vår och vinter är det för slaskigt och moddigt för att plaggen ska kunna komma till sin rätt. Nej, att hösten är den bästa årstiden skulle jag svara om du frågade mig.

Jag snörvlar lite; jag blir nästan alltid lite snuvig på vintern, och jag tar ett par djupa andetag. Försöker dölja det faktum att jag just fes för Älskling som sitter bredvid mig med sin dator. Jag har legat och smygfisit hela kvällen faktiskt, men jag gör det inte med flit. Det bara blir så ibland. Om hon frågar kommer jag antagligen att skylla på någon av hundarna (deras fisar stinker nåt så horribelt) men det kommer hon inte att göra. Hon vet att det är jag. Och jag vet att hon vet.

Jag försökte plugga, men böckerna är tråkiga. Jag längtar till sommaren; till Alex och Kina, om nu resan faktiskt blir av. Jag vill ut i vida världen jag också.

Jag tar mig en snus, burrar upp kudden och lägger mig tillrätta, sen trycker jag på enter och postar det här blogginlägget.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0