Vi kom, vi såg och vi lät...

...Nu är spelningen över och du som inte kom borde skämmas. Tur att vi ändå har några trogna fans och att det finns vänner som kan ställa upp när det krisar.

Det var avtalat att vi skulle fått fem mikrofonstativ med mikrofonhållare. Det var det vi kom överens om i måndags. Vi fick fyra. Utan mikrofonhållare. Två timmar efter att vi skulle ha ljudcheckat. Inte riktigt samma sak som vi kommit överens om det vill säga.

None


Som de proffs vi är gjorde vi, trots alla missöden, en kort och synnerligen provisorisk ljudcheck på cirka tio minuter istället  för den halvtimme som vi hade tänkt oss så att vi fick till lite ljud i alla fall. Och lät gjorde det nog också. Till och med rätt så bra enligt de som var där.

Själv är jag väl inte helt nöjd eftersom jag vet att vi har så mycket mer att ge egentligen, men med tanke på att förutsättningarna blev sämre än förväntat får jag väl säga att giget gick över vår förväntan trots allt. Det var hursomhelst bra att få lite smak på att spela ute tillsammans. Det är svårt att simulera hemma i Hannes vardagsrum (som vi ockupperat den senaste veckan och använt som replokal). Trehundra spänn och gratis öl i baren (+ en fika på Coffeehouse By George i Lindenhuset) är ju inte heller fy skam. Till nästa gång ska jag nog däremot se till att vara lite bättre uppsjungen tror jag...

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0