Världsordningen är återställd...

...Nu är jag snygg igen!

Idag fick jag ett SMS av Jenny när jag var på möte hos Arbetsförnedringen där hon frågade om jag ville ses och ta en runda på stan. Självklart ville jag det och eftersom jag och Älskling bestämt att vi skulle gå en runda tillsammans ringde jag upp båda två och såg till att vi möttes. Älskling blev lite försenad eftersom hon var tvungen att gå ut med hundarna först. "Kanon!" tänkte jag och drog med mig Jenny till en Interflora-butik där jag köpte en stor fin lilja till Älskling.

När det var gjort ringde jag och kollade var hon var någonstans (det hade gått ungefär en halvtimme sen samtalet där hon sa att hon skulle bli lite försenad). Hon var lite stressad eftersom hon lovat sin storasyster att följa med som smakråd eftersom hon ska bli glasögonorm precis som mig, så hon sa att jag och Jenny skulle vara tvugna att gå själva på stan. "Fan!" tänkte jag eftersom jag hade en blomma som jag ville överlämna till min lilla sweetheart så jag drog ihop att jag behövde prata med henne om något viktigt men att det bara skulle ta ett par sekunder. Och min lilla nödlögn funkade alldeles utmärkt.

Vi mötte upp henne i hörnet vid Waynes Coffee och min fina declaration of love som överlämnades högtidligt uppskattades mycket. När det var gjort skiljdes vi åt och jag och Jenny fortsatte vår vandring och botanisering bland stans alla sko- och klädbutiker. Jenny hittade ett par snygga tjej-skor på Skopunkten och jag själv hittade en sjuuuuuuuukt snygg tröja på Greencha som jag gick och köpte efter noga övervägande och funderingar på hur jag skulle kunna motivera varför jag la mina pengar på ett plagg som kostade mer än 400:-. Jag kom fram till att ett bra sätt var att räkna ut hur många kronor/ gång det kommer kosta att ha på mig tröjan om livslängden är 100 ggr och kom fram till att jag hade råd att betala ~5-6:-/gång. Det kändes inte alls lika dyrt helt plötsligt. Jag köpte även ett par khakifärgade chinos-shorts på Cubus och en trepack kallingar på H&M eftersom alla mina kallingar ser förjävliga ut i övrigt.

Trots att det här inte ska bli en töntig jävla modeblogg måste jag ändå få mumla lite om såna här saker för dig då och då eftersom jag är så glad att jag, för en gångs skull, tagit mig råd att lägga några kronor på kläder till mig själv. Det var länge sen sist. Jag ber dig att ha förståelse över min lycka att få skaffa något snyggt till mig själv då och då eftersom det inte är något jag unnar mig varje dag som fattig student. Nu när jag har en del bollar i rullning och lite åtminstone lite småslantar på ingång tyckte jag att det kunde vara värt det.

Bilder på mina nyförvärv kommer när (och om) jag känner att jag har ork att ställa mig som modell och tvinga Älskling att fota.

Kommentarer
Postat av: Evert Bäckström

Re: Kläder och mode. Personligen är min last hawaiiskjortor och simpla TPB tröjor men den här Cuba looken(det är väl den Anders?) framställer mig som en förstoppad borgarbracka och jag får flashbacks till scareface och Florida (och jag gillar den och du borde ta patent vilket alla lömska PP:er skulle sno...).



mvh



Evert

2009-05-28 @ 21:09:53

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0