När du behöver hyra eller rekrytera inkompetent personal...

Nu har jag precis kommit hem från min mycket mystiska anställningsintervju på Manpower och jag måste säga att det är rätt så intressant att de kallar nån som skrivit i sitt personliga brev att han ska flytta från stan i höst och plugga i fem år till ett vår- och höstjobb som kräver att man pluggar här i stan och stannar minst ett år på samma företag. Högst intressant faktiskt.

När jag  väl kom dit var det nästan helt släckt och det var ingen som öppnade trots att jag knackade hårt och ryckte i dörrhantaget så jag fick åka upp och ner flera varv i hissen för att försäkra mig om att jag var på rätt våning överhuvudtaget. Men jag fick i alla fall göra en liten mini-intervju med henne som de sparar för framtida bruk.

När du behöver hyra eller rekrytera inkompetent personal...

Trots denna fadäs var väl mötet inte helt meningslöst, eftersom de skrev in mig i sin pool så att de kan ringa mig så fort (läs ifall) de får in något. Då slipper jag åtminstone gå dit och bli intervjuad en gång till och jag kan söka tjänster via dem i Örebro också. Så helt meningslöst var det väl, som sagt, inte att gå dit.

Om ett par timmar ska jag och Richard gå till gymet och simma en stund och vid fyra ska jag och resten av WireTap samlas hos Hannes för att sedan gå till Andreas och låta honom provspela för platsen som trummis. Han kommer att klara det galant, som den gamla reggae-trummis han är, men det är lika bra att han provspelar så att nepotismen inte blir alltför uppenbar...

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0