Ytterligare ett "skitår" 2010...

Enligt statsministerns och arbetsmarknadsministerns iakttagelser ser även 2010 ut att bli ett "skitår" det med, som arbetsmarknadsministern så "fyndigt" uttryckte det när han fick frågan för några månader sen. Trots detta visar prognoser att varumärket Reinfeldt på något mystiskt sätt växer sig starkare och starkare för varje dag som går. Nu senast efter att han duellerade hos KG Bergström mot Mona Sahlin som, i konstrast till de lysande siffrorna som varumärket Reinfeldt (alltså personen som gett Muminpappan ett "otecknat" ansikte) oförtjänt förskaffat sig genom att dra fördel av det svenska folkets klena förstånd, aldrig haft sämre förtroende än nu.


Statsministern - det finska trollet...

SvD har faktiskt rätt i att politik är en förtroendebransch. Problemet är bara att jag saknar förtroende för båda parter. Det har inte med Toblerone-skandaler eller obetalda bilskatter att göra att jag inte anser Mona vara en bra ledare för oppositionen, utan mer för att kvinnan har lika mycket utstrålning som en kokt sjötunga. Hennes knackiga engelska är under all kritik för någon som ska vara Sveriges ansikte utåt och ett sånt lökigt utspel som offentliga brev till rock-ikoner som Bruce "The Boss" Springsteen biter åtminstone inte på mig. Än Muminpappan Reinfeldt då?


Mona-mygel i sitt esse...

Det positiva man kan säga om honom kan sammanfattas på ett par rader och det är väl att han åtminstone, till skillnad från Mona-mygel, utmärker sig på ett sätt som ändå, på något sätt anstår en politiker av hans dignitet. Han är mer öppen i media och, återigen till skillnad från Mona, förtroendeingivande i sin framtoning på något mystiskt sätt. Om vi bortser från hans vidriga politiska agenda det vill säga.

Att ingen människa med förnuftet i behåll kan rösta blått med gott samvete är redan ett faktum, men naturligtvis kan man heller inte rösta rött utan att skämmas och jag skulle inte få för mig att rösta på endera parten om det var riksdagsval idag. Den enda politiker jag hyser ett äkta förtroende för i dagsläget måste nog vara Per Gahrton, miljömupparnas mysige retoriker som alltid är uppretad och alltid är lika fokuserad, oavsett om ämnet som avhandlas berör maskerade idioter i demonstrationståg eller om han för halva nationens talan när han berättar att han inte är bitter för dåvarande statsministern Carl Bildt efter EU-omröstningen. Mer pathos och tyngd i sitt framförande får man leta efter.


Han må inte vara bitter men du kan ge dig fan på att han alltid är lika upprörd...

I nästa val röstar jag nog blankt, för den demokratiska processen ska man absolut respektera , även om politikerna själva inte förtjänar mycket respekt. Med folk som dessa i riksdagen (undantaget Gahrton) kommer nog de flesta år framöver att bli skitår enligt min privata prognos.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0