Klipp, klipp...

 

62f89131ff175c405b2d68090d2498d5.png
Bort med dumma vinterpälsen...

När promenaden var slut och vi kom hem så var Spiken nog en av de skitigaste små skitgrisar till hundar jag sett på länge. Därför var vi tvungna att gå in i badrummet och tvätta av honom. Efter duschen skulle jag torka honom med en handduk och när det inte gav något egentligt resultat var vi, precis som igår tvingade att sätta oss med den där jävla hårtorken som jag vet att han inte tycker om. Jag tröttnade och bestämde mig för att göra något åt saken. Jag är nämligen inte bara en stor tänkare - jag är en god genomförare också.

Sagt och gjort: Jag torkade av Spiken så gott jag kunde och sen tog jag fram min hårtrimmer som jag bestämt mig för att inte använda sen Älskling rakade hans blodiga sår efter att vi hittat det på tassen. Du kan ju själv gissa vad som hände sen. Jag hann ungefär halvvägs innan Älskling kom hem och när hon såg hur kort jag ställt in trimmern på så var hon nära på att ramla baklänges. Vi har numera inte en Shih Tzu, vi har en nakenhund. Hon hjälpte mig att klippa rent de jobbigaste partierna runt tassar och i ansiktet. Men visst blev han fin, trots att det här var första gången i mitt liv som jag rakat en hund.

 


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0