Ikväll tänkte jag faktiskt gå och lägga mig i tid...

...För en gångs skull, men först ska jag gå ut med Spiken och så ska jag se färdigt på The four horsemen som jag just nu sitter och tittar på via youtube just nu. Programmet visar Richard Dawkins, Daniel Dennett, Sam Harris och Christopher Hitchens när de sitter och utbyter erfarenheter om de religiösa ivrare de stöter på som författare av starkt religionskritiska böcker.


De här grabbarna har mycket intressant att säga till den som vill lyssna.

Jag vill också passa på att rekommendera dig som bloggar mycket att bli medlem hos om du vill lägga in reklam på din blogg och få in lite extraslantar på ditt bloggande. Du kanske inte blir miljonär men du kanske har råd att gå en extra gång på bio per månad om du har tur...

Kommentarer
Postat av: Hannes

Se där ja. nu tar det sig! Hitchens, Dennett och Harris är allihopa mycket framstående författare :D Hitchens, retorikens mästare, lyckas tillochmed tona ner sin aggression i denna session :D Om du gillar Dennett kan jag verkligen rekommendera "Darwin's dangerous idea" och "Sweet dreams: Philosophical obstacles to a science of consciousness" och Harris har ju förstås "The end of faith" och "Letter to a christian nation", dessa är lite mer rent sociologiska och tar en mer samhällskritiskt approach än Dennett's, men de är fortfarande ruskigt bra. och om du inte redan hjort det måste du ju läsa "God is not great: how religion poisons everything" av Hitchens.. mirakulöst bra bok med stort fokus på kriget i mellanöstern och inhemska strider på Irland bl.a.. Kul att se att du lämnat Dawkinsian träsket och gett dig i kast med lite riktig ateistisk filosofi :D

2009-03-12 @ 07:11:00
URL: http://exagitate.blogspot.com
Postat av: uFo

jag rekommenderade ju den till dig i boxee.. -mummelmutter-

2009-03-13 @ 18:09:34
URL: http://zakenaio.blogspot.com

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0