Hår är för får...

...Idag tog jag tag i det jag beslutat mig för att göra för ett tag sen men inte tagit tag i - jag klippte av mig min långa kalufs. Eller ja, långa och långa; jag rakade av mig min stubb som hade hunnit bli en hel centimeter sen sist. "Nu kan jag äntligen bli Shaolin-munk som jag alltid drömt om!" tänkte jag och visst hade jag väl kunnat bli det om det inte var för en grej som hände några minuter efteråt:

Visst blev det snyggt?

Jag passade på att posera lite framför kameran också som den lilla linslus jag är trots att pannan min var full av massa överblivet hår. Kolla bara:

Bruschääääääääääääääääääään!

"Satan i gatan vad jag är snygg!" tänkte jag och fortsatte att spegla mig. "Det här kommer att få Älskling att bli het, vild och härlig." tänkte jag också:


Hur kan någon normal människa säga nej till det här?

Jag fortsatte att vända och vrida på mig kråmandes i spegeln när Älskling plötsligt började att klaga och antyda att det var något fel på min nya fina frilla med kommentarer som "Men du ser ju ut som Roger Pontare skulle göra om han gick med i Hare Krishna." och andra sårande yttringar som gjorde mig väldigt besviken men främst förvånad:


Vad snackar du om? Är det nåt som är fel?

Hur jag än försökte att förklara för henne hur cool och grym jag skulle se ut i min nya frilla nu när jag söker jobb och allt så tycktes hon inte förstå vad jag menade. Det gick liksom in genom ena örat och ut genom det andra. Eftersom hon vägrade att ta i mig om jag inte tog bort resten också fick jag ge mig själv en klapp på mitt coola huvud:


Jag tycker att jag ser cool ut i alla fall. Räknas inte det?

Och sen kände jag mig mer eller mindre tvingad att ta bort resten. Jag har för dålig rygg för att sova på soffan några längre perioder...

Sagt och gjort...

Men jag tycker att det blev rätt bra så här också nu när jag är färdig.


Jag är nöjd...

Nu vet jag hur bröderna Bronett och statsministern känner sig varje dag när de går ut och låter solen smeka deras kala huvuden. Jag har också lärt mig att det krävs mer än bara frisyren för att kunna göra karriär som Shaolin-munk efter att ha tagit en dusch och konsulterat Wikipedia så jag får nog fortsätta att leta efter jobb i morgon igen. Då ska jag förresten på mitt första möte med min nya "jobbcoach" på Adecco så jag ska nog faktiskt gå och lägga mig i lite tid ikväll istället för att göra som igår. Hoppas att jag lyckas somna i natt bara...

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0