För att citera Percy Nilegård...

...Lägesrapport kolon:

För en stund sen var Spiken och jag, som du kan se i inläggen nedanför, ute på promenaden jag bestämt mig för att gå dagligen runt Åbackarna. Det har varit snökaos här hela dagen så vi var hyfsat blöta och utmattade när vi väl kom innanför dörren igen. Spiken såg ut som en slabbig golvmopp och handdukar, god vilja och mannakraft räckte inte till för att få honom torr så jag fick dra fram hårtorken som han, med tydligt demonstrerad motvilja, till slut lät mig använda för att hjälpa honom att torka sig.


Jag övar inte för lovsångsgruppens årsmöte - jag gäspar faktiskt, hur fånigt det än ser ut...


Eftersom jag kanske lät det gå lite väl länge mellan frukost och lunch så mådde jag lite halvilla under vår, i övrigt, mycket sköna promenad. Det ordnade dock till sig när vi kommit hem och jag fått i mig två påsar och en halvliter vatten. Man dricker mycket vatten för att hålla sig mätt har jag märkt men jag har även förstått att det faktiskt fungerar för att dämpa sina hungerskänslor. Kanske är det tur det?


Lite seg och dämpad har jag nog blivit sen jag startade kuren, men skam den som ger sig...

För att summera dagen hittils så har jag förstått hur viktigt det är att dricka mycket vatten och att vara mer regelbunden med måltiderna.

Nu ska jag ner och hälsa på hos Älskling på hennes jobb.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0