Efter tio...

Är det fler än jag som hatar Malou Von Sivers patetiska försök till TV-journalistik? Jag pratar naturligtvis om programmet Efter tio  som sänds på TV4. Jag har precis skrivit och skickat iväg ett mail till tittarombudsmannen på tv4 där jag pratar om just det eftersom någon måste hindra detta från att sändas. Se själv på detta screenshot från tv4.se:


Efter tio är ett tv-program där skabbhaggor som Gudrun Schyman och andra bitterfittor som får ung vänsters arga feminister att framstå som lyckliga, positiva och framgångsrika sitter och pratar om hur de tagit sig ur drogberoende/alkoholmissbruk/sexmissbruk/kaffemissbruk/Tobleroneknarkande med mera, hur de skrivit böcker för att peppa och motivera andra att sluta med dessa farligheter, hur deras föräldrar var frånvarande och att allt är deras fel men att de är förlåtna nu, att Zlatan ska få hög lön och feta bonusar men företagsledningar inte och så vidare...

Hur lågt har tanten inte sjunkit egentligen? Från att ha intervjuat internationella ikoner som Dalai Lama (en annan person jag inte har mycket till övers för), Doris Lessing med fler till att sitta och prata känslor med Shirley Clamp(!) och berätta om hur de låser in sig i garderober eller åker till Nya Guinea för att "samla sina tankar", "hitta inspiration" och "finna sig själva" över ett glas varm O'boy. Hur kunde det gå såhär? Vad hände med integriteten?

Plocka bort det här tramset ur TV-tablån, sätt in extra avsnitt av Glamour eller valfritt skräp men tvinga oss inte att stå ut med genustramsande klimakteriekärringar och andra kokostoppar när vi ligger hemma och är förkylda. Ingen förtjänar den sortens behandling.

Maila tittarombudsmannen du med och hjälp till att göra skillnad. Tillsammans är vi starka!
[email protected]

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0