Avslutning på dag två...

...Efter att ha blivit brutalt sviken av Älskling som på grund av sitt jobb var tvungen att bryta kuren och käka på Donken ikväll så tyckte jag (som inte föll för frestelsen att svika mitt bantarlöfte med hamburgare) att jag var värd något litet extra som belöning för att ha städat lägenheten, promenerat min långpromenad och inte svimmat trots att jag varit yr i huvudet stundtals under dagen. Därför kollade jag upp hur många kalorier man kan käka på en dag som max under en VLCD-kur. Det visade sig att det är 800 kaloier/dag som gäller när man kör VLCD och att mina sex Naturdiet-soppor inte ger mig mer än 600kcal sammanlagt på en dag. När jag var färdig med det bad jag Älskling att ta reda på hur många kalorier det finns i fryst spenat och i kokta ägg eftersom hon fortfarande är med i viktklubb.se (och eftersom det typ är det enda vi har hemma i kyl och frys eftersom vi inte skulle handla något nu när vi slankar ner oss).

Ett kokt ägg innehåller 76kcal och 100 gram fryst spenat innehåller 20kcal. Om man äter 200 gram spenat och ett ägg får man alltså i sig 116kcal vilket betyder att man inte kommer upp i mer än 716 kalorier på en hel dag om man i övrigt inte äter mer än sina sex soppor. Därför har jag under kvällen unnat mig både (sopp)middag och spenaten och ägget. Jag har också en soppa kvar som jag vispat ihop och lagt i frysen för att göra en slags tattarvariant av choklad-mousse. Om man vänder runt smeten nån gång i halvtimmen så stelnar det jämnt och blir ungefär som glass i konsistensen har jag fått reda på så ikväll har jag unnat mig själv lite fredagsmys jag med skulle man kunna säga. När Älskling chattat klart med hunduppfödaren hon köpt Arwen av ska vi ta en dusch och sen har vi tänkt att kolla på Borta med vinden som ingen av oss tidigare sett.


Summa summarum av dag två på VLCD:
Jag skulle kunna känna mig lite besviken över att jag inte hållit mig på Naturdiets 600kcal idag men eftersom de själva skriver att man kan äta en frukt, lite sallad eller en av deras "snack-bars" utöver de 600 kalorierna så känns det ok ändå tycker jag. Och för att citera världens mest kända filmreplik (som faktiskt kommer från filmen vi ska se när vi duschat klart): Frankly, my dear, I don't give a damn!



Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0