Adecco och grejer...

...Idag var jag på min andra gruppträff på Adecco. Det var arbetsmarknadskunskap som stod på schemat och jag kan väl i ärlighetens namn säga att det inte gav så mycket mer än några småflin eftersom handledaren skämtade rätt friskt och flera gånger påpekade för oss hur mycket roligare det var att vara ute i solen (som faktiskt visat upp sig idag!) än att sitta och babbla om nystartsjobb. Hon gav mig också några pikar för att jag ännu inte varit ute hos lagret vars chef jag fick chansen att träffa i förra veckan så när vi tramsat klart i konferensrummet passade jag på att ringa och avtala en träff därute i morgon. Hursomhelst.

Efter att jag var klar där ringde jag upp Älskling och frågade om vi skulle knalla varvet runt Åbackarna men hon var mer inställd på att få lite tid för sig själv så hon tvingade ner mig på stan istället. Eftersom jag har världens bästa faster så hade jag i morse 500:- att köpa nya byxor för; man har inte råd med sån lyx om man är barskrapad och saknar jobb annars. Så där knallade jag runt i centrum och glodde på brallor som skulle kunna funka att ha på sig utan att behöva skämmas. Dressman förärades med ett besök och där hittade jag två par brallor som eventuellt skulle kunna fungera men inget i toppklass om vi säger så... Jag tog också ett varv på Jack & Jones, Carlings samt D&Company innan jag tillslut bestämde mig för ett par döda-apan-brallor (Cheap Monday). Jag tyckte de såg snygga ut, stuprör blir väl aldrig omodernt antar jag, men du får själv avgöra vad du tycker.

Man måste fan ta mig ha anorexia för att komma i ett par Cheap Monday...

Jag skäms faktiskt lite nu eftersom jag faktiskt lovat dig att det här inte ska vara nån jävla Blondinbella-blogg om kläder, kaffe latte och annat trams, men jag ville faktiskt visa brallorna jag köpte eftersom jag blev så nöjd.

Nu ska jag äta(?) lite sopplunch och sen ska jag och Älskling knalla iväg till affären och köpa lite annan mat att äta. Hon spyr nästan på den där jävla chokladvällingen och jag ska väl erkänna att jag också börjar bli lite trött på den smaken. Det finns ju både jorgubb, café au lait och vilda bär så det ska nog gå att hitta något bara vi letar. Annars har ju Apoteket soppor från Allevo som jag tror att man kan värma upp (jag saknar varm mat). Vi hörs sen.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0