Shopping och sånt...

...Idag fick jag äntligen arslet ur vagnen och gick och köpte mig en sak som jag planerat att skaffa i ett halvår; någonting som jag verkligen behöver och som gör att jag slipper bränna sönder mina kretskort (eller mina ben för den delen) när jag har min laptop i just knäet. Jag har nämligen köpt en laptop-kylare och det var fanimej på tiden kan jag lova dig.



Eftersom min mobil är på reparation och jag därför saknar kamera har jag gjort det enkelt för mig och lagt upp bilder från andra sidor idag...

Min dator är världens finaste, så enkelt är det, och den förtjänar all omvårdnad den kan få. Jag har länge tänkt att jag skulle köpa en kylare till den för att slippa bränna sönder processorn i förtid eftersom den blir så varm när den ligger i knäet (och för att skydda benen från brännskador). Idag var det dags att göra slag i saken.

Det finns inte många butiker som är lika gubbiga som Kjell&Co men vill man hitta sjyssta elektroniksaker så är det dit man styr sin kosa. Laptop-kylaren gick loss på 399:-, den var faktiskt den dyraste de hade, men den skulle också vara den som fungerar bäst enligt killen bakom disken (och är det något jag lärt mig om Kjell&Co så är det att killarna bakom disken vet vad de snackar om). Dyrt är långtifrån alltid bäst men i det här fallet kan jag inte annat än att vara förbannat nöjd.


Såhär ser min nyinköpta laptop-kylare ut. Den verkar göra sitt jobb och den ser faktiskt inte så tokig ut. Anders är nöjd.

Nu har jag haft den inkopplad i ungefär en halvtimme och från att ha legat på ungefär 70°+ tidigare är processorn nere på ca 50°C. Nätverkskortet är nere på under 60°C från 70+ tidigare, så nog funkar den alltid. Den låter inte mycket heller och är man, som jag, van vid att den vanliga laptop-fläkten ligger och surrar på 5000rpm så blir man positivt överraskad. Datorns egen fläkt snurrar nu under 2000rpm och jag misstänker att den nya ligger och surrar på ungefär lika mycket. Den går dessutom att reglera i två hastigheter och är just nu på den lägre.

Jag passade också på att köpa en liten dammsugare till tangentbordet som kostade 69:- för att få rent däremellan. Den kändes inte lika lyxig men den gjorde sitt jobb när jag satte igång den så visst är jag nöjd.


Den inte riktigt lika snygga laptop-dammsugaren som jag köpte.

Just nu håller jag på att tina upp kycklingfiléer i ett vattenbad för ikväll blir det baconlindade kycklingfiléer och färskpotatis till middag. Det du!


Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0