Dagens parkhäng och planer inför helgen...

...På fredag har jag bestämt mig för att äntligen få tummen ur och åka och hälsa på min gamle psykopat psykoanalytiker och hans make. Tidigare bodde de också här i Norrköping men för nåt år sen eller så flyttade grabbarna till en liten ort med det lockande namnet Fjällbacka och det är dit jag styr min kosa i helgen.


Varje gång vi ses
blir det party party och jag tror inte att den här gången kommer att skilja sig ur den synvinkeln sett. Min gamle psykopat psykoanalytiker är en god vän till familjen sen tidigare och vi har under åren hunnit bli väldigt goda vänner, han och jag. Många trevliga bilder utlovas (särskilt nu när jag äntligen fått tillbaka min kameramobil igen). Men nog om det nu.


Denna dag
(en dag som idag, som idag, som idag, som idag) har spenderats i Vasaparken tillsammans med hundarna.


Det hela började med att Josefine (hon längst fram)



fick en bra idé i morse, nämligen att vi skulle äta frukost i parken och passa på att njuta lite av det fina vädret. Det var verkligen jätteskönt att bara sitta och schteka och ha det mysigt och när ens frukost består av kaffe, Brämhults-juice, minibaguetter med rökt makrill och romsås och med jordgubbar till efterrätt är det svårt att klaga.


Du ser ju själv hur jävla glad han é då, va..?

När vi sen kom hem drog jag en kort tripp ner på stan och uträttade ett par ärenden; jag hämtade min mobil som kommit tillbaka från reparationen och gick och bytte min datorfläkt mot en ny eftersom den gamla glappade. Jag passade även på att göra ett kort stopp på Systembolaget och inhandlade där en flaska vitt som vi tog med oss när vi gick tillbaka till parken på eftermiddagen.

Några vänner tittade också förbi en stund, så vi har också haft sällskap av både Macke,

Adrian,

och Jenny och Robban


(de två sista kom men försvann dock lika fort igen eftersom de hade annat planerat). Robban var dryg och filmade mig när jag tramsade så jag räknar just nu med att han kommer lägga upp något trams med mig på Facebook. Jag återkommer med länk om så är fallet.

Nu är jag sådär lagom trött och mör efter en hel dags schtekande i solen, så nu ska vi ta det lugnt. Macke kommer hem om ungefär 2 1/2 timme. Var det nån som sa Prison break?



(Dagens ordvits: Vilket bildat inlägg...)

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0