Gubbifieringen når nya höjder...

...Jag har tidigare skrivit om hur Älskling och jag håller på att förvandlas till pensionärer, men eftersom den här gubbifieringen blivit så oerhört mycket mer påtaglig för min del än hennes är det dags för ett sådant inlägg igen.



Här är några saker som kännetecknar en gubbe:
  • sover länge
  • Äter mer än en medicin regelbundet
  • dåligt närminne
  • gubbig klädstil (keps, chinos, skjorta mm)
  • gnällig
  • pratar med tvn och datorn som om de vore levande ting (För helvete, dator-jävel! Börja funka nu innan jag kastar dig på soptippen!)
  • pratar osammanhängande om ointressanta händelser
  • färgen beige
  • stort intresse för teknikska prylar (som de egentligen inte förstår sig på själva)
Här är några saker som de flesta gubbar gillar:
  • klaga på saker (allt var bättre förr)
  • prata om vädret (Är det inte en förtjusande dag vi har fått idag som idag som idag som idag, ja då vet jag inte vad jag heter så säg?)
  • engagera sig politiskt (Herr skalman talman, det utrikespolitiska läget i Mikronesien ser inte lovande ut och jag föreslår en strukturomvandling, devalvering och en förnyad fördelningspolitik så varje mikrones kan få en egen iPod.)
  • titta på nyheterna
  • lyssna på nyheterna
  • läsa nyheter
  • reta sig på folk som är på tv
  • sova
  • hundar
  • leka språkpolis

ALLA dessa saker jag listat beskriver mig till punkt och pricka:

Om jag får sova så länge jag vill så sover jag fram till lunch. När jag ska sova har jag på mig sovmask och öronproppar för att minimera andelen faktorer som kan tänkas störa min skönhetssömn.

Jag äter just nu 5 mediciner för olika krämpor (inflammerade körtlar bl. a.) och jag har en receptbelagd nässpray med kortison i.

Mitt minne är det åt helvete med; jag glömmer minsta småsak och jag skulle nog tappa bort mitt eget huvud om det inte satt fast på mina axlar och min klädstil ska vi inte prata om; jag har köpt ett par beiga chinos med fickor på sidorna och jag har en halmhatt.

Om Claes Ohlson eller Kjell & Co hade en hotelldel skulle jag bo där så ofta jag kunde. Jag har skaffat en trådlös handsfree till min mobiltelefon så att jag ser ut som en cyborg när jag pratar i telefon (och för att folk omkring inte ska märka när jag pratar med mig själv - något som gubbar gör rätt så ofta).

Gnäller om minsta småsak gör jag också - det kan vara alltifrån att mjölken blivit för dyr till att Carl-Jan åkte ut ur Let's Dance. Let's Dance är för övrigt ett program som jag aldrig skulle kollat på för tre år sen, men nu sitter jag i soffan med ett glas vin och somnar till det tillsammans med Älskling och hundarna istället för att gå ut och röja hela natten som tidigare.

Jag kan inte få nog av att prata om saker som bara jag är intresserad av (och det mesta är nog rejelt osammanhängande) - jag kan t. ex. fortsätta prata om en sak tio minuter efter att vi lämnat det ämnet så att folk helt tappar bort sig i diskussioner.

Jag älskar att se, lyssna och läsa nyheter; jag har faktiskt inte mindre än 13 bokmärken med internet-tidningar - innefattande internationella nyhetssajter på främmande språk (Ny Times, Le Monde, Jyllandsposten m.fl.) som jag läser regelbundet. Jag älskar SVT's websatsningar eftersom jag inte har några tv-kanaler hemma utan tittar på program som Rapport, Debatt och Agenda där istället. Och min favoritradiokanal är P1.

Jag är inte bara medlem i Piratpartiet, jag är aktivist också och delade ut kampanjmaterial och satte upp affischer under valspurten. Jag delade även ut valsedlar på valdagen.

Tillsammans med Älskling har jag faktiskt inte mindre än två hundar varav den ena är en riktig knähund (den stora bara tror att hon är det). Dessa två hundar är mina barn och jag behandlar dem som två dagisbarn när vi är ute på promenader.

Jag prenumererar på Språktidningen (nuff' said). Det enda som fattas mig är det gråa håret och en käpp.




***




Nej, nu ska jag ta och sova middag tror jag.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Illa älskling, illa. Du får nog fortsätta pensionärsvägen på egen hand, för jag följer dig icke!



Vi får hoppas att universitetet i höst kan få liv i ungdomen inom dig igen x) haha!



Pusspuss!

2009-06-14 @ 13:15:42
URL: http://inhercloset.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0