Stulen lista...

Tack, Cat, för att du hade den här roliga listan på din blogg så att jag kunde stjäla den. Det hade varit svårt att göra annars. ;D

1. Bästa toaläsning?
Språktidningen, Rocky eller Larson

2. En bok med ett djur?
Boken Varför är det så ont om Q av Hasse Alfredsson med boven som inte har något namn som tillsammans med Q-hunden stjäl så många bokstäver de kan.

3. En kärlekshistoria?
Doktor Glas av stockholmsförfattaren Hjalmar Söderberg är nog den mest sorgliga kärlekshistoria jag läst, men också den absolut överlägset bästa.

4. En uppväxtskildring?
Förra årets nobelpristagare J.M.G Le Clézio har ju skrivit en om sin far som heter Afrikanen. Den var läsvärd.

5. Om jag vore detektiv, ville jag vara som…?
Mästerdetektiven Kalle Blomqvist. Eller Sherlock Holmes. Eller Agaton Sax.

6. En bok jag aldrig tänker läsa:
Grottbjörnens folk eller valfri Jackie Collins-bok ligger långt ner på min prio-lista. Jag tror risken är större att mina framtida barn läser dem innan mig.

7. Ett språk jag önskar jag kunde läsa på:
Japanska eller tyska. Jag vill kunna läsa manga och jag skulle vilja kunna läsa klassiker som Den unge Werthers lidanden på originalspråk. Jag skulle även vilja bli bättre på franska så att jag faktiskt orkade läsa ut Le Hobbit (Bilbo) utan att behöva sitta med ordbok bredvid. Jag vill också läsa Le petit prince igen och kunna förstå sammanhanget bättre.
 
8. Senast inköpta tidning:
Språktidningen om prenumerationer räknas, annars var det nog nån Larson-tidning eller något liknande på pressbyrån inför en tågresa. Jag läser inte så många tidningar nuförtiden. Nyheter finns på nätet och det går att läsa serier där också.

Kommentarer
Postat av: Cat

Stjälavandring... Haha, vad du är rolig då :p Kul att se någon man känner som fyllt i listan i alla fall. Och stort grattis till att ni kom in. Och vad stor Arwen har blivit! Vi MÅSTE ses innan ni flyttar. Ditt mobilnummer har försvunnit från min mobil efter att den var inlämnad på lagning, men du har väl mitt nummer fortfarande? Om inte annat så kan du ju bjuda mig på en utekväll för dina 11 miljoner ;)

2009-07-13 @ 18:31:32
URL: http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hejsan, allt väl?=)

2009-07-14 @ 13:10:34
URL: http://fribor.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; här e de också bara bra, gör du då?

2009-07-14 @ 15:49:52
URL: http://fribor.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv; okej okej =) vi har städat

2009-07-14 @ 23:03:48
URL: http://fribor.blogg.se/

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0