Seriös journalistik när den är som bäst...

...Aftonhoran Aftonbladet gör det igen. Tidningen vars nyheter slår det mesta i kategorin "värdelös information" har den här gången tagit upp olyckan som Måns Zelmerlöw råkade ut för i söndags. "Seriös journalistik" när den är som bäst. Stackars Måns. Stackars älg.



Jag tycker nog att vi borde ta en lite närmare titt på det där...

Först ger tidningen oss den här, minst sagt, intressanta och värdefulla informationen redan i ingressen:



Och lite längre ned i artikeln kommer Aftonhoran Aftonbladet med  den rafflande upplösningen på detta drama när de till slut kan avslöja hur händelserna fortlöpte och hur det gick med den stackars älgen, vars avföring målade rutan på Zelmerlöws turnébuss och gjorde den till kändis, om än bara för en dag:



Tack för den oerhört viktiga informationen, AB. Jag vet inte hur jag skulle kunnat forstätta leva med mig själv om jag inte fått reda på det här. Det känns härligt att veta att kvalitetsjournalister som Martin Gustafsson finns i denna fina, respektabla yrkeskår och kan ge oss de viktigaste uppdateringarna om alla viktiga och aktuella samhällshändelser som försigår världen över. Jag tror inte att stora journalistpriset är långt borta nu efter ett sånt internationellt storscoop som den här nyheten innebär, utan jag kan faktiskt känna den ljuva doften av det hägra i fjärran.

Jag tror nog att Gustafsson håller med mig om den viktiga roll som hans seriösa och banbrytande journalistik spelar och vilken enorm påverkan den måste ha på våra samhällsmedborgare, som annars skulle fått gå helt ovetande. Jag undrar om han har något nytt om Stenålderspojken som vägrade äta upp sin spenat också?

Denna sensationella, internationella "Nyhet" om Måns Zelmerlöw hittar du i sin helhet här.

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0