Det blev en iPhone i alla fall...

...Eftersom jag gått och suktat så länge tänkte jag göra slag i saken nu. Jag har förlängt det mobilabbonemang som jag sa upp hos 3 och beställt en iPhone3GS att ha istället för min gamla K850i (mobilen från helvetet som jag nu lämnat in två gånger under de senaste tre veckorna) som jag lovat bort till mina bögar i julklapp i år.

Tanken var att jag skulle vänta tills min bindningstid gick ut och sen skaffa en via Telenor men eftersom 3 släppte den senaste iPhone idag, dessutom med de mest förmånliga priserna på marknaden, såg jag ingen anledning att vänta längre. Jag höjer visserligen min månadskostnad med 150 kronor ungefär, men jag kommer fortfarande att betala ca 100 - 150 kronor mindre än jag gjorde med mitt flat-rate abbonemang som jag bytte ner mig ifrån för en månad sen. 500 spänn i pott som jag får ringa upp + 50 spänn i månaden för 32gb supermobil tycker jag är ett bra pris, särskilt när alla bra tillägg man kan skaffa dras från 500-kronors-potten. Jag kommer alltså kunna fortsätta ringa till Kines-Alex för 18 öre/minut, precis som nu (det skulle kosta mer än 11 spänn i minuten hos Telenor), ringa gratis till fast telefon, skicka hur många sms jag vill och surfa obegränsat utan att betala mer för det. Now isn't that something?


Dregel...

Jag var dessutom smart nog att ta en extra försäkring för 90 kronor/månad eftersom jag ju inte vill bli av med den i första taget. Nu kan jag slå en spik igenom telefonen om jag vill och ändå få en ny. Självrisken ligger på en femhundring så det är en tusenlapp billigare än vad jag skulle få betala hos försäkringsbolaget, och nu behöver jag heller inte oroa mig för att bli rånad som jag blev för ett par år sen.

Nu får vi se om jag orkar vänta eller om jag kommer att dö av längtan under tiden...

Annars har jag  bara tvättat, städat och försökt organisera lite inför flytten idag. Det är därför jag varit dålig med uppdateringar på sista tiden. Jag blev förresten även uppringd och erbjuden jobb mellan den 18 och den 24 här i stan, så jag kommer inte försvinna helt från Norrpan än på några veckor.

Nu ska jag slappa och snart ska jag gå och lägga mig. Vi hörs imorrn!

Kommentarer

Det är här du ska skriva:

Namn:
Jag är en stalker

E-postadress: (för framtida hotbrev)

Kläm fram med din bloggadress:

Kläm fram med det:

Trackback
RSS 2.0